اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان اردبیل:

استفاده از تکنیک‌ها و فرآیندهای جدید مدیریتی در دستور کار است

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان اردبیل گفت: یکی از برنامه‌های مهم این شرکت در آینده‌ای نزدیک بهره‌مندی از تکنیک‌ها و فرآیندهای جدید مدیریتی RBI است که در این راستا بازرسی بر پایه‌ خطر و ریسک انجام می‌گیرد.

استفاده از تکنیک‌ها و فرآیندهای جدید مدیریتی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز معز عصر امروز در جلسه بازرسان فنی شرکت گاز در اردبیل اظهار داشت: در ادوار گذشته بازرسی براساس برنامه‌ریزی‌های قبلی انجام می‌گرفت اما براساس مدیریت بازرسی ریسک (RBI) این عمل براساس اهمیت خطر و در قسمت‌هایی که خطرات بیشتری احساس می‌شود، صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بازرسی همواره سیر تکاملی داشته است، تصریح کرد: بازرسی در فواصل ثابت به بازرسی‌های مبتنی بر شرایط و موقعیت انتقال یافته و هم اکنون در سازمان‌های پیشرو بازرسی براساس ریسک مطرح می‌شود.

معز در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در این راستا واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان اردبیل درصدد است برای بهبود مستمر سیستم بازرسی از طریق حذف بازرسی‌های غیر اثر بخش و کاهش ریسک، هزینه و زمان برنامه‌ریزی شده روی نقاطی تمرکز کند که امکان بروز نواقص و مشکلات در آنها بیشتر از سایر نقاط است.

این مسئول با اعلام اینکه طی سال‌جاری واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان اردبیل بالغ بر 180 هزار متر لوله پلی‌اتیلن و همچنین 64 هزار متر لوله‌ فولادی را مورد بازرسی قرار داده است، اضافه کرد: در این راستا بیش از 11 هزار کنتور و رگولاتور نیز مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در طول این مدت نیز 52 مورد نظارت و بازرسی حین تولید در کارخانجات سراسر کشور توسط بازرسان این واحد صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان یادآور شد: جهت کنترل و اطمینان از کیفیت و ایمنی پروژه‌های اجرا شده نیز 90 مورد تست مقاومت، نشتی و تست پوشش (مقاومت الکتریکی) در سطح استان مورد پایش و نظارت قرار گرفته و گواهینامه‌ تست صادر شده است.

معز در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با استفاده از دستگاه‌های GPS آنلاین و براساس بستر نرم‌افزاری تهیه شده توسط یکی از شرکت‌های داخلی، عملیات ردیابی پرسنل نشت‌یاب و مانیتورینگ فعالیت‌های آنها در حال حاضر اجرایی شده است.

وی گفت: 325 تست و آزمون مخرب نیز تنها به وسیله‌ آزمایشگاه شرکت گاز به انجام رسیده که جهت تعیین کیفیت و اجرای جوشکاری در مکان‌های مورد نیاز به واحدهای مجری اعلام شده است.

انتهای پیام/62007/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول