اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از جلسه ساماندهی متکدیان قائمشهر

تغییر شکل گدایی در قائمشهر /«ایدز» بهانه تهدید سودجویان

تغییر شکل گدایی تا دستگیری 62 متکدی در قائمشهر از مباحث مطرح شده در جلسه ساماندهی متکدیان شهرستان بود.

تغییر شکل گدایی در قائمشهر /«ایدز» بهانه تهدید سودجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، جلسه ساماندهی متکدیان شهرستان با حضور عادل تقی‌پور معاون فرماندار قائمشهر که بر لزوم شناسنامه‌دار کردن و راه‌اندازی سامانه اطلاعات جامع متکدیان تاکید کرد برگزار شد.

 وی تعداد متکدیان قائمشهر را تا سه نفر دانست برگزار شد.

 مسئول رفع سد معبر شهرداری قائمشهر نیز در ادامه جلسه گفت: از آغاز سال 91 تاکنون 62 متکدی در قائمشهر جمع‌آوری شدند که 24 مرد و 38 نفر زن بودند.

علی کوثری 44 تن از متکدیان را غیربومی و 18 نفر را بومی دانست و افزود: عده‌ای از گدایان غیربومی که خود را زاهدانی معرفی می‌کنند ملیت پاکستانی دارند.

 وی یادآور شد: متکدیان پاکستانی روند خاصی برای گدایی دارند از جمله اینکه به نوزادانشان آمپول‌هایی تزریق می‌کنند که قسمت پایین تنه بدنشان فلج می‌شود و محل استقرار بیش از 50 تن از این افراد زیر پل هزار سنگر آمل است.

وی افزود: هشت تن از متکدیان به دادگاه معرفی شدند و دو تن در زندان،پنج تن به کمپ‌های ترک اعتیاد و یک خانم نیز به بیمارستان شهید زارع ساری معرفی شدند.

کوثری به خانم ن.ف که از جمله متکدی شهر بود اشاره کرد و افزود: این خانم به د لیل اعتیاد به حالت رقت‌باری دچار شد و اکنون با همکاری بهزیستی به شهید زارع منتقل شد.

وی عمده مشکلات این بخش را در نبود مرکزی برای نگهداری متکدیان تا تعیین تکلیف آنان دانست و افزود: عفونت‌های ناشی از عدم رعایت بهداشت و نیز دستگیری متکدیان زن در ساعات شبانه نگهداری آنان را در کلانتری‌ها مشکل کرده است.

رئیس کمیته امداد قائمشهر نیز با اشاره به کمک‌های مقطعی و نیز رفع نیازمندی‌های متکدیان مراجعه کننده به این نهاد خاطرنشان کرد: بیشتر این افراد سودجویانی هستند که با تغییر شیوه گدایی خود را بیمار ایدز معرفی کرده و با تهدید بیماری از همکاران اداره پول درخواست می‌کنند.

 ابوالحسن رنجبر تاکید کرد: این افراد با مظلوم نمایی و به نام بیماری ایدز تولید رعب و وحشت کرده و حضورشان معضلی برای کمیته امداد شده است.

مشکل اصلی ساماندهی متکدیان در اسکان آنان است

رئیس اداره بهزیستی قائمشهر نیز با بیان اینکه فقر مالی به هیچ وجه توجیه کننده گدایی نیست، تصریح کرد: فرهنگ مبارزه با تکدی‌گری باید به فرزندان مان منتقل شود و برای اجرایی و نهادینه شدن آن شهرداری‌ها نقش به‌سزایی دارند.

‌رقیه اکبری تاکید کرد: گام نخست نصب بیلبوردهایی با تصاویر گویا و تاثیرگذار در اماکن عمومی و معابر اصلی شهر است که شهروندان دریابند که دیگر در این شهر نباید به گدایی پول پرداخت و متکدی نیز وقتی بازار درآمدی نداشته باشد از این شهر می‌روند.

‌اکبری مشکل اصلی ساماندهی متکدیان را اسکان آنان دانست و افزود: اگر بهزیستی حکم دادستانی داشته باشد خدمات رایگان به افراد متکدی می‌دهد چرا که حکم دادستانی به مثابه قانون می‌شود و در این صورت شهریه این افراد صفر می‌رسد.

اکبری به بیماری‌های عفونی رایج در متکدیان اشاره کرد و افزود: متکدیان به شرط معلولیت،اعتیاد و بی‌سرپرستی تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند و در صورت بیماری عفونی از عهده سرپرستی بهزیستی خارج می‌شوند.

انتهای پیام/86008/ش‌40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول