اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زاهدان:

مطالعه عامل جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی است

فرماندار زاهدان مطالعه و کتابخوانی را مهم‌ترین عامل جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی عنوان کرد.

مطالعه عامل جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان،‌ عباسعلی ارجمندی در جمع کتابداران زاهدان اظهار داشت: هدایت و خط دهی درست در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین جوانان و نوجوانان یکی از وظایف اصلی کتابداران است.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر کتابداران را قشر جوان و تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند کار با نوجوانان و جوانان برای آنها راحت‌تر است پس باید با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در راستای هدایت افراد بویژه نوجوانان و جوانان به سمت مطالعه مفید گام برداشت.

ارجمندی مطالعه و کتابخوانی را مهم‌ترین عامل جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و گفت: سطح سواد پایین و عدم مطالعه و آشنایی افراد با حقوق شهروندی باعث ایجاد ناهنجاری‌ها در جامعه است و اطلاع‌رسانی و آگاه ساختن مردم با حقوق خود فقط با مطالعه ممکن می‌شود و این امر وظیفه کتابداران را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی زاهدان با اشاره به اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه در کشور گفت: در حال حاضر در حوزه کتاب و کتابخوانی اتفاقات بسیار خوبی صورت گرفته که استقرار ایستگاه‌های مطالعه در فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها یکی از این اقدامات است، زیرا بسیاری از مسافران ساعت‌ها در آنجا حضور دارند و می‌توانند از این کتاب‌ها برای پر کردن اوقات فراغت و بالابردن سطح آگاهی خود استفاده کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان نیز ابراز داشت: کار کتابداری یک کار تربیتی است و تربیت باید بر طبق اصول اسلامی باشد.

اسفندیار زیدآبادی خاطرنشان کرد: هدف از آفرینش انسان رسیدن به کمال است و خداوند راه رسیدن به کمال را توسط پیامبران برای ما فرستاده و انسان فقط با مطالعه و افزایش دانش خود می‌تواند به کمال برسد.

انتهای پیام/75005/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول