اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سیستان در مجلس:

خروج دام بومی از منطقه سیستان بدون قید و شرط انجام شود

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خروج دام بومی از منطقه سیستان بدون قید و شرط انجام شود.

خروج دام بومی از منطقه سیستان بدون قید و شرط انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سید باقر حسینی ظهر امروز طی جلسه‌ای در سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای تامین علوفه و کنسانتره در راستای نگهداری دام توسط دامداری‌های صنعتی و سنتی در منطقه سیستان مشکلاتی وجود دارد و با توجه به این موضوع، صنعت دامداری نیز که جزو مشاغل مهم مردم منطقه سیستان است، با مشکلات جدی مواجه شده است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به مصوبه دولت که کل سیستان و بلوچستان را به عنوان قرنطینه دامی شناخته، از طریق دامپزشکی کل کشور دستور اجرای این طرح صادر نشده که بر اساس این موضوع دام می‌تواند از هر منطقه مرزی سیستان و بلوچستان وارد و در دامداری‌های صنعتی هر شهرستانی قرنطینه خود را بگذراند تا به مرحله کشتار برسد.

این مسئول ابراز داشت: باید دام زنده‌ای که از استان خارج می‌شود متولی آن خود دامداران باشند و از طریق اتحادیه‌های دامداران اقدام به ارسال دام زنده کنند و بتوانند کشتارگاه و یا میادین مجاز فروش مقصد را نیز با اعمال نظارت‌ها خودشان تعیین کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های پرواربندی در منطقه به دلیل نبود کشاورز بالاتر است و با هدف ایجاد فضا برای پرواربندی دام ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه ادامه داد: منطقه سیستان در شرایط خاص قرار دارد و انتظار مردم نیز مسئولان، رفع مشکلات پیشرو است که با تعامل بین مسئولان و نمایندگان مجلس امورات مختلف در حال انجام است.

نادر میرشکار خاطرنشان کرد: منطقه سیستان در گذشته ‌نه چندان دور از لحاظ کشاورزی به عنوان یک قطب بوده و بر همین اساس دامپروری نیز از رونق خوبی برخوردار بوده و گوشت نیز از منطقه برای کشور ارسال می‌شده و هم‌اکنون نیاز به حمایت همه جانبه دارد.

این مسئول اذعان داشت: با توجه به سرمایه گذاری مناسبی که در زمینه ایجاد کشتارگاه‌ها و صنایع بسته‌بندی در استان صورت پذیرفته و اشتغالی که در این زمینه ایجاد شده باید با اجرای سیاست‌ها بسته‌های حمایتی در اختیار دامداران منطقه سیستان قرار گیرد تا ضمن تولیدات دامی کیفی، نقش موثری را در تنظیم بازار کشور ایفا کند.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول