اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند خبر داد

تعطیلی مدارس هیرمند به دلیل شدت توفان / 35 روستا در محاصره شن‎های روان

فرماندار هیرمند از تعطیلی مدارس هیرمند به دلیل شدت وزش توفان و گرد و خاک خبر داد.

تعطیلی مدارس هیرمند به دلیل شدت توفان / 35 روستا در محاصره شن‎های روان

سلطنعلی دهمرده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هیرمند اظهار داشت: توفان شن همراه با گرد و خاک شدید امروز شهرستان هیرمند را فرا گرفت به طوریکه شدت ریزگردها 3 هزار و 150 میگروگرم بر متر مکعب بود که این رقم پنج برابر حد بحران و 21 برابر حد نرمال است.

فرماندار هیرمند ادامه داد: شدت ریزگردها و آلودگی هوا به حدی بود که مجبور شدیم امروز مدارس ابتدایی سطح شهرستان را تعطیل کنیم.

این مسئول عنوان کرد: راه‌های مواصلاتی شهرستان در دو محور دچار مشکل شده بود که با برنامه‌ریزی ستاد بحران شهرستان و تلاش‌های اداره راه برطرف شد و در حال حاضر تردد در تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان جریان دارد.

وی گفت: هم‌اکنون 35 روستا در شمال شهرستان در محاصره شن‌های روان قرار دارند و معابر این روستاها از خاک پوشیده شده و برای برداشت خاک از داخل روستاها نیاز به ماشین‌الات داریم که تاکنون هیچ کمکی از بیرون شهرستان انجام نشده و با امکانات شهرستان مشکلات برطرف شده است.

دهمرده در پایان تاکید کرد: با توجه به وضعیت بحرانی و شدت ریزگردها در این شهرستان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان هستیم.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول