اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خبر داد

آغاز طرح تفکیک پسماند از مبدا در مناطق 5 و 7 قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از آغاز طرح تفکیک پسماند از مبدا در مناطق 5 و 7 قم خبر داد.

آغاز طرح تفکیک پسماند از مبدا در مناطق 5 و 7 قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدسیف‌الدین موسوی با اشاره به آغاز طرح تفکیک پسماند از مبدا در مناطق 5 و 7 اظهار کرد: این سازمان در راستای تحقق اهداف عالی خود در زمینه ارتقای سطح مدیریت پسماندها و افزایش انگیزه و مشارکت‌پذیری شهروندان، اقدام به اجرای فاز دوم طرح تفکیک پسماندهای خشک از مبداء در سطح مناطق 5 و 7 شهرداری قم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا آموزشگران مجرب این سازمان با داشتن کارت شناسایی معتبر، ممهور به مهر این سازمان در روزهای آینده به درب منازل یا محیط کار شهروندان در مناطق مذکور مراجعه کرده و علاوه بر آموزش و اطلاع‌رسانی چهره به چهره در خصوص اجرای این طرح، بسته‌های ویژه آموزشی را نیز در اختیار همیاران قرار خواهند داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ادامه داد: هدف از اجرای این طرح شهروندمحور ارتقای سطح بهداشت و حفظ محیط زیست، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش پسماندهای دفنی، اشتغال‌زایی و همچنین ارتقای سطح فرهنگ مشارکت‌پذیری شهروندان است.

وی در خصوص سطح زیرپوشش این طرح خاطرنشان کرد: این طرح اکنون در مناطق یک و 3 و 4 و 8 در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک تمام شهر را زیرپوشش قرار دهیم.

موسوی تصریح کرد: پس از آموزش و اطلاع‌رسانی گسترده، طرح به‌ دو صورت ثابت و سیار انجام می‌شود که در روش ثابت غرفه‌هایی در سطح شهر جانمایی و استقرار پیدا می‌کنند که شهروندان می‌توانند پسماندهای خشک تفکیکی را به متصدی آن تحویل دهند.

وی ادامه داد: در روش سیار نیز طبق زمانبندی معین که به اطلاع همیاران رسیده است، خودروهای جمع‌آوری‌کننده پسماند با نواختن ملودی مشخص به درب منازل مراجعه و پسماندهای خشک را تحویل می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان داشت: جوایز بسیار ارزنده‌ای از جمله یک دستگاه خودرو برای همیاران در نظر گرفته شده که در جشنواره‌ای که به همین منظور در اسفند ماه تدارک دیده شده به قید قرعه به برندگان اهدا خواهد شد.

وی از شهروندان خواست با آموزشگران این سازمان همکاری کرده تا برای داشتن شهری زیبا و نمونه گام برداریم.

انتهای پیام/2258/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول