اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 48 ساعت گذشته صورت گرفت

وقوع 5 تصادف جرحی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: طی 48 ساعت گذشته شاهد پنج فقره تصادف جرحی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی بودیم.

وقوع 5 تصادف جرحی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

عباس فرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با آغاز طرح زمستانی و با توجه به اقدامات پیشگیرانه پلیس راه فرماندهی آذربایجان غربی طی 48 ساعت گذشته تصادف فوتی در محورها اتفاق نیفتاده و شاهد پنج فقره تصادف جرحی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی بودیم.

وی یادآور شد: تمام محورهای فرعی و اصلی مواصلاتی آذربایجان غربی به غیر از برخی از محورهای روستایی باز بوده و امروز صبح شاهد مه در محورها بودیم که هشدارهای لازم در این زمینه اعلام شد.

فرمانی تصریح کرد: کلیه معابر اصلی و فرعی باز بوده و راه‌های روستایی صعب‌العبور در ارتفاعات نوار مرزی بازگشایی نشده است.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی ادامه داد: شاهد لغزندگی در محورهای اصلی و فرعی آذربایجان غربی بوده و رانندگی در حاشیه جاده‌ها خطرناک است.

فرمانی متذکر شد: به دلیل ناپایداری در محورها رانندگان با توجه به شرایط موجود رانندگی کنند و حتما ضمن رعایت سرعت مطمئنه با سرعت یکنواخت حرکت کرده و از ترمز ناگهانی خودداری کنند زیرا ترمز ناگهانی موجب قفل شدن چرخ‌ها می‌شود و باید با رعایت فاصله طولی به مسیر خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: تمام سرنشینان جلو و عقب از کمربند ایمنی استفاده کنند و با توجه به مه‌آلود بودن محورها دید کاهش یافته و رانندگان باید با توجه کامل رانندگی کنند.

فرمانی ابراز داشت: رانندگی در شرایط مذکور تابع موارد خاص بوده به طوری که در شرایط مه باید رانندگان با حداقل سرعت مطمئنه حرکت و فاصله طولی رعایت کرده و از چراغ مه‌شکن و نور پایین در رانندگی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه رعایت قوانین و مقررات در راستای حفظ سلامتی رانندگان وضع شده است، اذعان داشت: در شرایط فعلی جاده‌ها رانندگان از عینک آفتابی و سایبان ماشین حین رانندگی استفاده کنند.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول