اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مجلس

پنجمین همایش پیرغلامان و نوغلامان حسینی در قم برگزار می‌شود

پنجمین همایش پیرغلامان، جوان‌غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حسینی بعد از نماز جمعه در مجتمع یاوران مهدی (عج) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

پنجمین همایش پیرغلامان و نوغلامان حسینی در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مجید رضوی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در دفتر مجمع عاشقان حضرت محسن (ع) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: به پاس قدردانی از خادمان اهل‌بیت (ع) پنجمین همایش تجلیل و تقدیر از پیرغلامان، نوغلامان، مداحان و ‌سخنرانان حسینی روز جمعه 29 آذر ماه سال‌ جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به زمان و مکان این همایش تصریح کرد: این همایش ساعت 13 تا 15 روز جمعه در مجتمع یاوران مهدی (عج) با حضور دکتر علی لاریجانی و جمعی از مسئولان استانی با قرائت پیام آیت‌الله علوی‌گرگانی آغاز خواهد شد.

دبیر مجمع عاشقان حضرت محسن (ع) ادامه داد: در چهارمین همایش پیرغلامان و نوغلامان حسینی که سال گذشته برگزار شد، از آیت‌الله صافی‌گلپایگانی به عنوان پیرغلام حسینی تجلیل شد و امسال نیز از آیت‌الله علوی‌گرگانی به عنوان پیرغلام حسینی تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به شمار خادمان امام حسین (ع) که در این همایش مورد تجلیل قرار می‌گیرند، عنوان کرد: در این همایش 28 پیرغلام، نوغلام، مداح و سخنران تجلیل خواهند شد.

رضوی اظهار داشت: افرادی که هر سال در این همایش تجلیل می‌شوند از ابعاد گوناگون توسط هیئت داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در کنار دیگر شاخصه‌های مورد نظر، ولایی بودن افراد از مهم‌ترین معیارهایی است که در ارزیابی به آن توجه می‌شود.

دبیر پنجمین همایش تجلیل و تقدیر از پیرغلامان، نوغلامان، جوان‌غلامان، مداحان و ‌سخنرانان ادامه داد: سال گذشته از 22 استان کشور در این همایش میهمان داشتیم که از چهار استان تجلیل شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته از خادمان حسینی در چهار استان تجلیل می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته شماری از پیرغلامان مورد تجلیل قرار گرفتند که به دلیل کهولت سن فوت کرده‌اند.

رضوی عنوان کرد: تجلیل از مراجع تقلید به عنوان پیرغلامان امام حسین (ع) برای این همایش، موجب افتخار و سربلندی است.

وی ادامه داد: در این همایش از تمبر تخصصی این همایش به همراه کتاب دیجیتالی پیرغلامان رونمایی می‌شود که رونمایی از کتاب دیجیتالی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

اقدامات هیئت مذهبی حضرت محسن (ع) زیر نظر قانون انجام می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به گزارشی که در یکی از رسانه‌ها نسبت به شبهه داشتن اقدامات این هیئت مذهبی درج شده بود، اظهار داشت: تمام فعالیت این مجمع به شیوه قانونی و با نظارت جدی از سوی مسئولان بالادستی انجام می‌شود.

دبیر پنجمین همایش پیرغلامان، نوغلامان، جوان‌غلامان، مداحان و سخنرانان حسینی عنوان کرد: در کارنامه این هیئت مذهبی هیچ نقطه تاریکی وجود ندارد و همه‌ی برنامه‌ها از جمله احداث واحدهای مسکونی به صورت قانونی و شفاف انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در این هیئت مذهبی برخلاف آنچه که برخی از رسانه‌ها بر آن دامن می‌زنند و به بزرگ‌نمایی نکاتی که برای خودشان مبهم است اقدام می‌کنند، هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای از احساسات خالصانه مردم صورت نگرفته است.

رضوی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ نهادی برای برپایی برنامه‌های این هئیت مذهبی غیر از مردم و خیرین، هیچ‌گونه مبلغی را هزینه نکرده‌اند.

انتهای پیام/78005/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول