اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان خبر داد

اسکان 9500 مسافر در راه‌مانده در کردستان

مدیرعامل هلال‌احمر استان کردستان از امدادرسانی به 14 هزار و 450 نفر در جاده‌های استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: بیش از 9 هزار و 500 نفر نیز اسکان داده شده‌اند.

اسکان 9500 مسافر در راه‌مانده در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن خدابنده‌لو ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در مجموع 309 مورد حادثه از ابتدای سال‌جاری در استان ثبت شده است.

به گفته وی، کل حادثه‌دیدگان استان تا قبل از 14 آذر ماه امسال 14 هزار و 450 نفر شامل گرفتارشدگان در آتش‌سوزی، برف و کولاک، تصادفات و غیره بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان خاطرنشان کرد: 146 نفر از این تعداد به صورت سرپایی خدمات‌رسانی شده و 9 هزار و 500 نفر نیز اسکان داده شده‌اند.

وی از توزیع 6 هزار بسته غذایی در بین مسافران در راه‌مانده در استان خبر داد و بیان کرد: در عملیات امدادگرانه اخیر به دلیل بارش برف و کولاک در سطح جاده‌ها، 27 مورد امدادرسانی شامل 17 مورد نجات از کولاک، 9 مورد امدادگری به حادثه‌دیدگان تصادفات و یک‌ مورد امدادرسانی در بحث ریزش زمین در شهرستان سروآباد انجام شده است.

به گفته وی، در مجموع از 14 تا 24 آذرماه جاری به بیش از 5 هزار و 886 نفر خدمات امدادی توسط تیم‌های امداد هلال‌احمر ارائه شده است.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و 840 مورد نیز اسکان مسافرین در راه‌مانده در پایگاه‌های هلال‌احمر جاده‌ای در شهرستان‌های مختلف صورت گرفته است.

وی افزود: 2 هزار و 200 بسته غذایی نیز بین این مسافران و در راه‌ماندگان جاده‌ای توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان با بیان اینکه 51 تیم، 15 دستگاه آمبولانس و ست نجات و 500 نفر امدادگر آموزش دیده در طرح زمستانه امسال در سطح جاده‌های استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: در حال حاضر 11 پایگاه ثابت و 10 پایگاه سیار امداد و نجات هلال‌احمر در سطح جاده‌های استان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: یک پایگاه امداد و نجات کوهستانی نیز در کوهستان آبیدر سنندج به صورت شبانه‌روزی در روزهای پنجشنبه و جمعه فعال و به مردم خدمات ارائه می‌کند.

وی افزود:‌ براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در مجموع یک‌هزار و 800 دستگاه روز آمبولانس، 990 دستگاه ست امداد و نجات و 5 هزار نفر روز امدادگر در طرح زمستانه امسال فعالیت می‌کنند.

راه‌اندازی 217 خانه داوطلب روستایی

وی از راه‌اندازی 217 خانه داوطلب در روستاهای استان طی سال‌جاری تاکنون خبر داد و بیان کرد: این خانه‌های داوطلب به منظور عضوگیری و ارائه آموزش‌های لازم امدادگری به روستاییان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری هلال‌‌احمر استان با وجود سنگینی و طولانی بودن کار راه‌اندازی خانه‌های داوطلب در تمامی روستاهای استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در 25 واحد دانشگاه استان کانون‌های دانشجویی داوطلبان هلال‌احمر فعال است، تصریح کرد: کانون‌ غنچه‌های هلال، کانون دانش‌آموزی، کانون دانشجویی و خانه‌های داوطلب به صورت فعال در سراسر استان راه‌اندازی و فعالیت می‌کنند.

کسب 2 مقام در رقابت‌های مهر

وی از کسب دو عنوان برتر کشوری امدادگر هلال‌احمر استان در رقابت‌های مهر خبر داد و گفت: در مسابقاتی که در اوایل آذر ماه امسال برگزار شد امدادگران استان موفق به کسب دو مقام سوم در دو رشته این دوره مسابقات شدند.

به گفته وی، در این دوره مسابقات که به صورت شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود در مجموع 2 هزار و 500 نفر از امدادگران استان شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/79002/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول