اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراوان:

تبیین فرهنگ انفاق توسعه مشارکت‌های مردمی را به دنبال دارد

فرماندار سراوان گفت: با تبیین فرهنگ انفاق بر مبنای خرد اسلامی و به عنوان یک آموزه دینی و امر عبادی، مشارکت‌های مردمی به صورت پایدار توسعه پیدا می‌کند.

تبیین فرهنگ انفاق توسعه مشارکت‌های مردمی را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، محمدشریف خالقی پیش از ظهر امروز در مراسم «بهار احسان» در شهرستان سراوان اظهار داشت: اگر به وسیله انفاق با خدا معامله کنید خدا گناهان شما را می‌بخشد شما را وارد بهشت می‌کند و به دنبال آن محبوب خدا می‌شوید و در مقام جهاد هم از خدا نصرت می‌گیرید و در نهایت پیروز می‌شوید.

فرماندار سراوان عنوان کرد: بچه‌های تیزهوشان ستاره‌های شهر هستند که ما باید زمینه را برای آنها فراهم کنیم تا بتوانند پله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری با کمترین دغدغه پشت سر بگذارند.

این مسئول بیان داشت: بهار در واقع نوعی احسان از طرف خداوند است از این نظر که انسان را به عنوان یک مخلوق برتر آفرید و همین احسان خداوند را هیچ بنده‌ای نمی‌تواند شاکر باشد.

وی ادامه داد: تمام انسان‌ها در درون خود یک نقطه خیر را دارند، ولی پوشیده است و برای به حرکت درآوردن آن نقطه لازم است که یک تلنگر به آن فرد زده شود که خیرین جامعه در واقع سفیر این کار هستند.

خالقی افزود: در شهرستان سراوان فرهنگ نیکوکاری باید نهادینه شود و اینکه ما چقدر بتوانیم وارد این عرصه شویم و مردم را به این سمت هدایت کنیم این حرفه و هنر ما را می‌رساند.

مدیر آموزش و پرورش سراوان نیز در این مراسم اذعان داشت: سرانه اعتبارات آموزش و پرورش در مقابل هزینه‌ها بسیار اندک است و اگر ما به خاطر کمی اعتبار کاری را از پیش نبریم و هدف بالای خود را فراموش کنیم در غفلت و خسران قرار می‌گیریم.

حسن نوروزی گفت: برای نخستین‎بار در اسفندماه سال91 مجمع خیرین مدرسه ساز با کمک معتمدین و ریش سفیدان و حوزه شهر ایجاد شد، به طوری که در همین فاصله در حوزه دزک خیرین یک مدرسه شش کلاسه و 12 کلاسه احداث کردند.

مدیر آموزش و پرورش سراوان تصریح کرد: امید داریم افراد خیر و با فرهنگ شهرستان همچنان که در همه امور و مسائل شهرستان با حس تعاون‌گری مشارکت داشته‌اند با روحیه بیشتری در راه علم و دانش پیش قدم شوند و آموزش و پرورش را در راه رسیدن به اهداف عالیه کمک و مساعدت کنند.

وی متذکر شد: علم و دانش به سرعت رو به ترقی است و بدانید اگر ما فقط منتظر اعتبارات دولت باشیم از قطار ترقی و پیشرفت باز می‌مانیم پس باید برای آینده فرزندانمان سرمایه‎گذاری کنیم.

عضو انجمن خیرین شهرستان سراوان نیز در این مراسم بیان داشت: در فرهنگ اسلامی، احسان از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است و این واژه و مشتقاتی نظیر آن، در قرآن فراوان به کار رفته و در منابع اسلامی نیز، احسان حوزۀ بسیار گسترده‎ای از احادیث شیعه و سنی و مباحث تفسیری، فقهی، اخلاقی، عرفانی و کلامی را به خود اختصاص داده است.

رحیم بخش مهردادی در پایان عنوان کرد: اسلام در راستای تحقق بخشیدن به هدف احسان در جامعه، قوانین حقوقی و اخلاقی وضع کرده است.

انتهای پیام/75004/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول