اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته صیانت ازحریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان آذربایجان‌شرقی:

حقوق شهروندی در جامعه مغفول مانده است

رئیس کمیته صیانت ازحریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت بحث حقوق شهروندی، گفت: بحث حقوق شهروندی جزو بحث‌هایی است که در جامعه مغفول مانده و به صورت جدی به آن توجه نشده است.

حقوق شهروندی در جامعه مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه کمیته صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندان، هدف از شکل‌گیری این جلسه را باور بحث حقوق شهروندی و شکل‌گیری آن در جامعه دانست و اظهار کرد: از جمله شئون نظام جمهوری اسلامی اجرای عدالت بین مردم است.

وی با اشاره به اینکه روایات و آیات الهی نیز مالامال از توجه به حقوق شهروندی و کرامت انسانی است، خاطر نشان کرد: رسیدن این امر به خودی خود محقق نخواهد شد و تنها راه مناسب رسیدن به تحقق این هدف، آموزش و اطلاع‌رسانی در جامعه به صورت محتوایی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص راهکارهای رسیدن به اهداف مشخص شده گفت: باید وظایف بین حاکمیت نسبت به مردم و همچنین از سوی دیگر وظایف مردم نسبت به حاکمیت و مردم تبیین شود تا آحاد مردم از حقوق مساوی برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه این امر مستلزم اراده‌ای همراه با روشنگری و اقناع‌سازی مردم است، اظهار کرد: الزاما بخشی از این وظیفه را حاکمیت و بخش دیگر آن را مردم باید اجرا کنند، اگر اعتمادسازی شود مردم عمل خواهند کرد.

نصرتی با تاکید بر اهمیت توجه به بحث حقوق شهروندی، بر ایجاد سایت حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: نظرسنجی و بحث نظارت بازرسی باید مورد توجه قرار گیرد و با دقت لازم انجام شود، همچنین در مورد سازمان‌هایی که مقید به انجام وظایف خود هستند مورد تقدیر قرار بگیرند.

مهدی اسماعیلی مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس اصول 19 تا 42 قانون اساسی در حدود مالکیت و مصونیت، حاکمیت ملزم است برای هر شهروندی مصونیت ایجاد کند و حمایت‌های لازم را در این باره داشته باشد، افزود: بحث حقوق شهروندی بحثی دو سویه است که در آن وظایفی برای دولت نسبت به رعایت حقوق مردم و همچنین وظایفی برای مردم در قبال مسئولان مشخص شده است.

وی اظهار کرد: قانون رکن اساسی حقوق شهروندی است و تخطی از قانون موجب انحراف از مسیر رسیدن به اهداف خواهد بود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اهمیت بحث آموزش در این زمینه، گفت: لزوم آموزش حداکثری قانون و مقررات نظام جمهوری اسلامی، برای تکریم حقوق افراد و حقوق شهروندی است.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول