اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حذف تحریفات از واقعه عاشورا

چهارمین سوگواره تعزیه در گناباد برگزار می‌شود

دبیر اجرایی چهارمین سوگواره تعزیه گناباد گفت: تعزیه گناباد همانند سراسر کشور دارای برخی تحریفات بوده که هدف از برگزاری این سوگواره‌ها حذف این موارد است.

چهارمین سوگواره تعزیه در گناباد برگزار می‌شود

عباسعلی غلامزاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد اظهار کرد: همزمان با ماه صفر و در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با هدف تحریف‌زدایی از متون و نسخ تعزیه و تعظیم شعائر اسلامی، چهارمین سوگواره تعزیه گناباد برگزار می‌شود.

وی افزود: تعزیه گناباد همانند سراسر کشور دارای برخی تحریفات است که هدف از برگزاری سوگواره‌ها حذف این تحریفات و رسیدن به نسخ معتبر در این خصوص است.

دبیر اجرایی چهارمین سوگواره تعزیه گناباد تصریح کرد: نسخه معتبر تعزیه‌خوانی پس از سال‌ها تلاش، تهیه شده و در اختیار گروه‌های تعزیه‌خوان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این سوگواره به همت موسسه فرهنگی هنری نینوا و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری و کانون هنرمندان سپاه گناباد برگزار می‌شود.

غلامزاده افزود: چهارمین سوگواره تعزیه گناباد با حضور گروه‌های تعزیه‌خوان منتخب به مدت 6 شب و برای نخستین‌بار در مهدیه گناباد واقع در خیابان المهدی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال تعزیه‌های حضرت عباس (ع)، حضرت قاسم (ع)، حر بن یزید ریاحی، وهب و مقتل سید الشهدا (ع) اجرا خواهد شد.

دبیر اجرایی چهارمین سوگواره تعزیه گناباد تصریح کرد: برای برگزاری چهارمین سوگواره تعزیه گناباد قبل از برپایی داوران با بررسی گروه‌های تعزیه‌خوانی سطح شهرستان بر‌اساس ارزیابی‌های یک‌ماهه، 19 گروه تعزیه‌خوان مورد بررسی قرار گرفت و از این میان 6 گروه برای انجام تعزیه در این سوگواره انتخاب شدند.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول