اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سبزوار در مجلس خبر داد

تعطیلی پروژه جاده حرم تا حرم

نماینده مردم سبزوار با اشاره به اینکه طرح جامع تقسیمات کشوری در دستور کار مجلس و دولت است، از تعطیل شدن پروژه جاده حرم تا حرم (حرم امام رضا (ع) تا حرم حضرت معصومه (س) خبر داد.

تعطیلی پروژه جاده حرم تا حرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علی سبحانی‌فر صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: دولت جدید در تقسیمات کشوری رویکرد خاصی دارد و این طرح اکنون در وزارت کشور در حال بررسی و کارشناسی است که پس از تبدیل شدن به لایحه در مجلس بررسی خواهد شد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در ارتباط با راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره 2 شهرستان سبزوار نیز گفت: این شهرک با ارائه تسهیلاتی که از سوی ستاد تسهیل داده شده است شکل گرفته و اکنون در مرحله استقرار کارخانه‌ها است.

وی افزود: در سال‌های گذشته اقدام خاصی برای راه‌اندازی آن انجام نشده بود اما اکنون کارگاه‌های جدیدی با رویکرد اشتغال برای شهرستان در حال استقرار در آن هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی صنعت را راهگشای توسعه ملی دانست و گفت: توجه به صنعت باعث حرکت چرخه اقتصاد، ایجاد اشتغال پایدار و جذب سرمایه می‌شود.

سبحانی‌فر با بیان اینکه بیش از 65 روستای شهرستان سبزوار از نعمت گاز محروم بوده‌اند، خاطرنشان کرد: پیشرفت پروژه گازرسانی منطقه به سرعت صورت می‌گیرد و 30 روستا و شهرهای ششتمد و روداب تا پایان آذر‌ماه سال جاری از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی در ارتباط با نیروگاه 500 مگاواتی برق سبزوار نیز گفت: برای ساخت این نیروگاه بیش از 20 میلیارد تومان هزینه شده و سرمایه‌گذار اصلی آن نیز بنیاد ناجا است که با پیگیری صورت گرفته برطرف شدن مشکلات اداری این پروژه و ادامه ساخت آن در دستور کار قرار گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجوز 20 درصدی مشارکت دولت در احداث پروژه پتروشیمی سبزوار گرفته شده است، تاکید کرد: تنها مشکل ما در بحث احداث این پروژه نبود سرمایه‌گذار است که پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفته تا از طریق فاینانس به سرمایه‌گذار چینی واگذار شود.

وی از راه‌اندازی صندوق توسعه پتروشیمی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این صندوق در راستای حمایت از این صنعت مهم کشور ایجاد می‌شود تا از طریق آن بتوان برای ایجاد صنعت پتروشیمی در کشور تسهیلاتی در نظر گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور اظهار کرد: 93 درصد آب مصرفی در کشور صرف کشاورزی می‌شود که در منطقه سبزوار به خاطر نشست زمین در 20 سال گذشته دچار کمبود آب کشاورزی شده‌ایم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ شهرستان شدن ششتمد از سوی دولت گفت: تصویب شهرستان ششتمد مصوبه‌ای است که در دولت دهم مورد بررسی قرار گرفته و در همان دوران نیز در جلسات مختلف بر سر ابلاغ آن بحث‌های زیادی شده است.

سبحانی‌فر ادامه داد: در آخرین جلسه هیئت دولت نیز با دستور ریئس جمهور وقت ابلاغ شهرستان سرعت بیشتری گرفت که به دلیل پایان کار دولت دهم ابلاغ آن به تأخیر افتاد.

وی افزود: در دولت جدید نیز ابلاغ شهرستان با دستور معاون اول رئیس جمهور سرعت گرفت که در آخرین پیگیری صورت گرفته مسئله ابلاغ شهرستان ششتمد به خاطر عدم پیش‌بینی اعتبارات ابلاغ این شهرستان به تعویق افتاده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نیز گفت: این منطقه با حمایت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال پیگیری بوده و مراحل اداری آن به پایان رسیده است.

سبحانی‌فر با اشاره به احداث پروژه حرم تا حرم نیز گفت: این پروژه در حال حاضر تعطیل شده و برای ادامه آن باید از طریق فاینانس و سرمایه‌گذار خارجی اقدام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام ساختمان بیمارستان 32 تختخوابی خوشاب یادآور شد: ساختمان این بیمارستان به اتمام رسیده و تنها مشکل آن بحث تامین تجهیزات است که باید با اختصاص منابع تامین شود.

وی از احداث یک پایگاه اورژانس جاده‌ای نیز در شهرستان خوشاب خبر داد و اضافه کرد: برای احداث این پایگاه تلاش‌های زیادی صورت گرفته که با وجود فاصله زیاد بین پایگاه‌های اورژانس در این منطقه هر بار از سوی مسئولان این درخواست رد می‌شد که در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته این پایگاه احداث خواهد شد.

سبحانی‌فر از پیگیری‌های صورت گرفته برای اختصاص یک فروند بالگرد امداد هوایی به شهرستان نیز خبر داد و گفت: مجوز اختصاص این بالگرد از سوی وزارت دفاع داده شده که به دلیل هزینه زیاد نگهداری آن قرار است وزارت بهداشت و درمان در بحث بودجه سال آینده به این موضوع بپردازد.

وی از گرفتن مجوز احداث بیمارستان بیماری‌های خاص شهرستان سبزوار نیز خبر داد.

انتهای پیام/2202/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول