اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد

ایجاد بیش از 100 کتابخانه در استان قم

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از ایجاد بیش از 100 کتابخانه باز در مراکز عمومی استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این کتابخانه‌ها در قم گامی بسیار ارزشمند در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

ایجاد بیش از 100 کتابخانه در استان قم

سید رسول موسوی‌نژادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، استان قم را در بحث توزیع کتاب از استان‌های فعال کشور دانست و تصریح کرد: علاوه بر سهمیه‌ای که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توزیع در اختیار استان قرار می‌گیرد، ظرفیت تولید استان هم به کمک این اداره کل آمده و در راستای توزیع و تجهیز عادلانه کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین کتابخانه‌های مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی گام‌های موثری برداشته شده است.

وی عنوان کرد: همچنین تلاش شده هر ساله تعداد قابل توجهی کتاب در اختیار حوزه‌های علمیه استان و سراسر کشور قرار داده شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ایجاد بیش از 100 کتابخانه باز توسط این اداره کل در استان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: این کتابخانه‌ها در مراکز پرتردد استان از جمله مراکز خدمات اجتماعی استان که زیر نظر اداره کل بهزیستی هستند و همچنین بانک‌ها و نانوایی‌ها، اورژانس‌ها، داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و مراکزی که به نوعی مردم به آنجا بیشتر مراجعه دارند در حال ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان هستند و همچنان سعی بر این است تا در حد توان کتابخانه‌های باز جدید راه‌اندازی کنیم.

وی راه‌اندازی کتابخانه‌های باز سیار در قم را گامی بسیار ارزشمند در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: کتابخانه‌های باز سیار از جمله اقداماتی است که با توافق شهرداری در قالب اتوبوس شهری راه‌اندازی شده و تجهیزات آن توسط سازمان اتوبوسرانی تامین شده است.

موسوی‌نژادیان با بیان اینکه این اداره کل در سال‌جاری حداقل 40 دستگاه از این اتوبوس‌ها را تجهیز خواهد کرد، اظهار داشت: راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار اتوبوسی در شهر قم از دیگر اقدامات بوده که در این اتوبوس‌ها قفسه‌های کتابخانه، فضای کتابخوانی، فضای مناسب برای نقاشی کودکان پیش‌بینی شده و در حال حاضر کتابخانه‌های سیار راه‌اندازی شده با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری قم و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در حال خدمت‌رسانی هستند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از راه‌‌اندازی 2 دستگاه کتابخانه‌ باز برای ارائه خدمات به مناطق روستایی خبر داد و افزود: انشاءالله طی 2 ماه آینده این کتابخانه‌ها با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آماده شده و در مناطق روستایی استان ارائه خدمت خواهند کرد.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول