اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد

لزوم الهام گرفتن از کلام امام علی (ع) در حساب و کتاب شوراها

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم گفت: ما باید مصادیق کلام امیرالمومنین (ع) را در حساب و کتاب شورا که در حال حاضر مشغول آن هستیم، پیدا کنیم و از آن الهام بگیریم.

لزوم الهام گرفتن از کلام امام علی (ع) در حساب و کتاب شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی شب گذشته در جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم به بیان فرازی از نامه امام علی (ع) به مالک پرداخت و گفت: در بخشی از این نامه آمده است «ای مالک با تمام وسایلی که در اختیار داری و با منتهای نیرویی که در جان توست به حساب رضایت عموم و خرسندی جامعه بکوش زیرا اکثریت نگاهبان مملکت و حصار کشور است».

وی تصریح کرد: این سخنان امام علی (ع) اشاره به این دارد، ما زمانی برای اینکه کسی را راضی کنیم کاری برای او انجام می‌دهیم که مصلحت عموم در آن نیست که امیرالمومنین ما را نسبت به این موضوع هشدار می‌دهد و بر رعایت مصلحت اکثریت سفارش می‌کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فرازی دیگر از نامه امام علی (ع) گفت: ما باید در شورا دقت کنیم هر کس که نزد ما آمد اگر خواست بدگویی کسی را کند، اجازه ندهیم و جلوی آن را بگیریم زیرا آفت است.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) در این نامه به مالک می‌گوید اجازه نده که بدگویی دیگران را انجام دهند زیرا هر کس عیبی دارد و تو باید مانند یک پدر پرده‌پوشی کنی.

روحانی با بیان اینکه این سخنان به ظاهر ساده است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از نامه امام علی (ع) الهام بگیریم نیازمند تفکر هستیم.

وی تصریح کرد: ما باید مصادیق کلام امیرالمومنین (ع) را در حساب و کتاب شورا که در حال حاضر مشغول آن هستیم، پیدا کنیم و از آن الهام بگیریم.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم در پایان اظهار داشت: به صرف اینکه از این سخنان امیرالمومنین (ع) یک پند اخلاقی گوش کردن و زبانی بگوییم عمل می‌کنیم، فکر نمی‌کنم آن الهامی که باید بگیریم، محقق شود.

انتهای پیام/78010/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول