اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ فارس از ناهماهنگی وزارتخانه‌های دولت گزارش می‌دهد

مرثیه‌ای برای مسکن مهر/ دودی که به چشم متقاضیان‌ می‌رود

متقاضیان مسکن مهر با وجود تاکید رئیس‌ جمهوری در جلسات هیئت دولت برای تسریع در تکمیل فرآیند واگذاری واحدهای نیمه‌تمام، هنوز چشم‌انتظار تحقق وعده‌ها هستند.

مرثیه‌ای برای مسکن مهر/ دودی که به چشم متقاضیان‌ می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، با وجود اینکه در جلسه روز هشتم آبان ماه امسال، هیئت دولت بر تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و تأمین خدمات تاکید و همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط را موظف کرد تا در راستای حل مسائل و مشکلات پروژه‌های مسکن در حوزه ماموریت خود برای تسریع فرایند تکمیل و واگذاری واحدهای اتمام یافته اقدام کنند، اما باز هم متقاضیان مسکن مهر در انتظار خانه‌دار شدن هستند.

کارشناسان بر این باورند که این دستور هیئت دولت در حالی همچنان بی‌اثر مانده که وزارتخانه‌های مربوط به ایجاد تسهیلات برای ساخت مسکن مهر با ناهماهنگی‌های بیشماری در همکاری با یکدیگر مواجه هستند.

وزارت نیرو یکی از چندین وزارتخانه‌ای است که در این پروسه مسکن مهر نقشی اساسی در کنار وزارت راه و شهرسازی دارد اما به سبب بروکراسی‌های اداری این دو نهاد، دود این ناهماهنگی به چشم افرادی می‌رود که عمری در انتظار خانه‌دار شدن هستند.

شرکت عمران شهر جدید پردیس یکی از ده‌ها پروژه مسکن مهری است که در این گیرودار بی‌مسئولیتی برخی از مدیران وزارتخانه‌های دولت یازدهم چندین بار از بی‌مهری مسئولان وزارت نیرو در برخی از فازهای این شهر جدید گلایه‌مند بوده است.

سیدمهدی هدایت در گفت‏‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در پروژه‎های جدید، یک خواهش اساسی از وزارت نیرو داریم و آن هم، توجه به تعهدهایی است که بین دو وزیر راه و شهرسازی و نیرو وجود داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تأمین آب و برق در ورودی پروژه‎ها جزو تعهدات بوده و باید به آن توجه شود، افزود: این امر بدین معناست که در 75 هزار واحد مسکونی در پروژه‎هایی که با ساز و کار جدید در پردیس آغاز شده است، تعهد آب و فاضلاب و اداره برق، تأمین برق در ورودی پروژه‎ها است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: اگر این کار انجام شود، با آنها بحث دیگری در راستای اجرای این پروژه‎ها نداریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: فعالیت‏های پروژه‎های قدیمی در فاز 3 پردیس در حال اجرا بوده و این پروژه در مسیر تکمیل شدن خدمات زیربنایی است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار واحد مسکونی نیز در مرحله تحویل در شهر جدید پردیس قرار دارد، تصریح کرد: در فاز 9 شهر جدید پردیس، این خدمات در حال انجام است ولی پیشرفت فیزیکی آن قابل قبول نیست.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: سرعت فعالیت پیمانکار از پیشرفتی که مد نظر است، برخوردار نیست.

هدایت بیان کرد: از شرکت‏های آب و فاضلاب و برق نیز می‎خواهیم سرعت کار را زیاد کنند تا بتوانیم سال آینده واحدهای فاز 9 را نیز به مردم تحویل دهیم.

بر اساس این گزارش برخی از پروژه های فاز 9 شهر جدید پردیس طبق اعلام قبلی باید در شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسید اما به سبب کندی کار وزارت نیرو این پروژه‌ها تاکنون به متقاضیان واگذار نشده است.

 انتهای پیام/2568/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول