اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

استاد پژوهشکده معلم شهرری:

بذر مطالعه در ذهن دانش‌آموز به طور غیرمستقیم کاشته شود

استاد پژوهشکده معلم شهرری گفت: کاشتن بذر مطالعه در ذهن دانش‌آموزان باید به صورت غیرمستقیم انجام شود تا برایشان جاذبه داشته باشد.

بذر مطالعه در ذهن دانش‌آموز به طور غیرمستقیم کاشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران،‌ محمد پاسدار عصر امروز در همایش معلمان پژوهشگر در سالن اجتماعات قدسیه دماوند بیان کرد: چنانچه تفکر و پژوهش‌محوری در آموزش و پرورش مبنای کار قرار گیرد، دانش‌‏آموزان در راستای رسیدن به حیات طیبه هدایت خواهند شد.

وی بیشتر معلمان جامعه امروز را نتیجه‌‏گرا خواند و افزود: نتیجه پژوهش‌ها و مطالعات نشان داده ‌است که تربیت باید در برخی از بخش‌ها، فرآیندگرا باشد.

استاد پژوهشکده معلم شهرری، یکی از شروط توسعه و پیشرفت کشورها را تعداد مقالات علمی خواند و ادامه داد: متأسفانه در کشور ما به دلیل کاربردی نبودن موضوع پروژه‌‏ها و توجه نکردن به نیازها و کیفیت، با وجود افزایش کمی، نتیجه مطلوب به دست نیامده است.

پاسدار رسیدن به مرحله کیفیت در پژوهش‌ و مقالات علمی را در جست‌‏وجوگری، القای تفکر انتقادی و خلاقانه و ممانعت از تقلید کورکورانه با ابزارهای مختلف در دانش‌‏آموزان دانست.

استاد پژوهشکده معلم شهرری تصریح کرد: در این خصوص، در مرحله نخست باید خود معلمان و مدرسان علاقه‏‌مند به مقوله پژوهش باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی با اشاره به کاربرد واژه «حیات طیبه» در قرآن کریم در آیه 97 سوره مبارکه «نحل»، شرط رسیدن به آن را ایمان قلبی و واقعی معرفی کرد.

پاسدار هدف غایی و نهایی آموزش و پرورش را تربیت انسان کامل در راستای رسیدن به حیات طیبه دانست.

استاد پژوهشکده معلم شهرری، دانش‌‏آموزان را منابع انسانی آموزش و پرورش  و جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ در همه جای دنیا برای پیشرفت و رشد و توسعه کشورها و جوامع روی دانش‌آموزان به طور ویژه حساب می‌شود.

گفتنی است؛ در این همایش که با حضور مدیر آموزش ‌و پرورش شهرستان دماوند، امام جمعه آبسرد و شماری از محققان و نخبگان شهرستان برگزار شد،‌ از 40 نفر از معلمان پژوهشگر شهرستان دماوند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول