به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمد پاسدار عصر امروز در همایش معلمان پژوهشگر در سالن اجتماعات قدسیه دماوند بیان کرد: چنانچه تفکر و پژوهشمحوری در آموزش و پرورش مبنای کار قرار گیرد، دانشآموزان در راستای رسیدن به حیات طیبه هدایت خواهند شد.
وی بیشتر معلمان جامعه امروز را نتیجهگرا خواند و افزود: نتیجه پژوهشها و مطالعات نشان داده است که تربیت باید در برخی از بخشها، فرآیندگرا باشد.
استاد پژوهشکده معلم شهرری، یکی از شروط توسعه و پیشرفت کشورها را تعداد مقالات علمی خواند و ادامه داد: متأسفانه در کشور ما به دلیل کاربردی نبودن موضوع پروژهها و توجه نکردن به نیازها و کیفیت، با وجود افزایش کمی، نتیجه مطلوب به دست نیامده است.
پاسدار رسیدن به مرحله کیفیت در پژوهش و مقالات علمی را در جستوجوگری، القای تفکر انتقادی و خلاقانه و ممانعت از تقلید کورکورانه با ابزارهای مختلف در دانشآموزان دانست.
استاد پژوهشکده معلم شهرری تصریح کرد: در این خصوص، در مرحله نخست باید خود معلمان و مدرسان علاقهمند به مقوله پژوهش باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
وی با اشاره به کاربرد واژه «حیات طیبه» در قرآن کریم در آیه 97 سوره مبارکه «نحل»، شرط رسیدن به آن را ایمان قلبی و واقعی معرفی کرد.
پاسدار هدف غایی و نهایی آموزش و پرورش را تربیت انسان کامل در راستای رسیدن به حیات طیبه دانست.
استاد پژوهشکده معلم شهرری، دانشآموزان را منابع انسانی آموزش و پرورش و جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا برای پیشرفت و رشد و توسعه کشورها و جوامع روی دانشآموزان به طور ویژه حساب میشود.
گفتنی است؛ در این همایش که با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند، امام جمعه آبسرد و شماری از محققان و نخبگان شهرستان برگزار شد، از 40 نفر از معلمان پژوهشگر شهرستان دماوند تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/2568/غ30/پو3002