اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد:

غرفه‌های زیارت در کلان‌شهر‌های کشور ایجاد می‌شود

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت: غرفه‌های زائر و زیارت در کلانشهر‌های کشور ایجاد خواهد شد.

غرفه‌های زیارت در کلان‌شهر‌های کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، محمد آصفی یزدی در دیدار با اعضای شورای شهر اهواز اظهار کرد: غرفه‌های زائر و زیارت در کلان‌شهر‌های کشور با رویکرد گسترش فرهنگ زیارت ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این طرح به همت وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی در کارگروه ملی زیارت دنبال می‌شود و متولی اجرای آن، سازمان تبلیغات اسلامی بوده و نهادهای دیگر نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه هدف از ایجاد این غرفه‌ها ساماندهی کاروان‌های زیارتی است، خاطرنشان کرد: قرار است در هر غرفه نماینده کارگروه زیارت نیز حضور یابد و بر اجرای برنامه‌ها نظارت داشته باشد.

آصفی یزدی به وجود مشترکات اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین دو شهر اهواز و مشهد اشاره کرد و افزود: مشهد به دلیل قرارگیری مرقد مطهر امام هشتم (ع) و سفر سالانه میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی به این شهر، مکان مناسبی برای علاقه‌مندان به حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی به پیگیری موضوع حاشیه شهر اشاره کرد و افزود: بر همین اساس شورای اسلامی شهر مشهد، اولویت خود را پیگیری موضوعات مرتبط با حاشیه‌نشینی اعلام کرده و با تشکیل کمیسیون حاشیه شهر به پیگیری جدی این امر پرداخته است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به سرمایه‌گذاری دو جانبه در زمینه ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هتل‌های بسیاری در اطراف حرم مطهر رضوی ساخته شده اما بسیاری از زائرانی که به این شهر سفر می‌کنند امکان استفاده از آنها را ندارند و به همین دلیل، ایجاد مراکز اسکان ارزان قیمت، نقش موثری در رسیدگی به امور زائران خواهد داشت.

انتهای پیام/2202/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول