اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان:

بیشترین قاچاق در گلستان صید غیرمجاز است

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: بیشترین قاچاق در استان گلستان صید غیرمجاز و ماهیان خاویاری است.

بیشترین قاچاق در گلستان صید غیرمجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدابراهیم کیاپور عصر امروز در پنجمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: بیشتر مشکلات ناشی از صید غیرمجاز در استان گلستان به مباحث فرهنگی باز می‎گردد که جلوگیری و مقابله با آن را برای ما مشکل می‎سازد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان خاطرنشان کرد: در تمامی حوزه‎های قاچاق کالا و ارز، تاکید ما بر اقدامات پیشگیرانه و اشراف اطلاعاتی در کنار فرهنگ‎سازی است و باید تا جایی که ممکن است از برخوردهای سخت‎افزاری و انتظامی در این حوزه پرهیز کرد.

ارزش 19 میلیارد دلاری قاچاق سوخت از کشور

وی با بیان اینکه عمده قاچاق کالا در کشور در بحث سوخت صورت می‎گیرد، افزود : بیشترین قاچاق سوخت از استان‎های مرزی غربی و جنوبی کشور و اسکله‎های فرسوده پیرامون دریای عمان و خلیج‎فارس صورت می‎گیرد که ارزش آن را در سنوات گذشته تا 19 میلیارد دلار برآورد کرده‎اند.

کیاپور تصریح کرد: اگر در بحث ایجاد اشتغال پایدار میزان 30 میلیون تومان را به طور متوسط برای ایجاد یک شغل پایدار در نظر بگیریم، رقمی که از قاچاق سوخت برآورد شده است معادل ایجاد 800 هزار تا یک میلیون فرصت شغلی در کشور می‎شود که جای بسی تأمل دارد.

قاچاق سوخت از مرزهای استان گلستان صورت نمی‎پذیرد

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان گلستان که دارای مرز آبی و خاکی با کشور ترکمنستان است به دلیل پایین‎تر بودن قیمت سوخت در این کشور نسبت به ایران، از مرزهای استان گلستان قاچاق سوخت صورت نمی‎پذیرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان با بیان اینکه 22 دستگاه در کل کشور عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند، گفت: مهمترین مشکلاتی که در برخورد با پدیده قاچاق کالا در کشور ما وجود دارد، وجود خلاء قانونی و آیین‎نامه‎ای در برخی از حوزه‎ها است که امیدواریم با نگاه متفاوتی که دولت تدبیر و امید به مبارزه با این پدیده آفت‎زای اقتصادی دارد، شاهد عملکرد رو به رشدی در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/2307/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول