اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قروه:

سرعت‌بخشی به تحقق جامعه نوین اسلامی رسالت بسیج اقشار است

فرمانده سپاه قروه گفت: سرعت بخشیدن به روند تحقق جامعه نوین اسلامی، مهم‌ترین رسالت بسیج اقشار است که برنامه‌ریزی‌های اساسی در این راستا انجام شده است.

سرعت‌بخشی به تحقق جامعه نوین اسلامی رسالت بسیج اقشار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، جعفر کاوه عصر امروز در نشست مجمع عالی بسیج شهرستان قروه که در حسینیه شهدا این شهر برگزار شد، گفت: حرکت به سمت جامعه اسلامی یعنی حرکت به سمت جامعه‌ای که همه اجزایش بر مبنای اسلام شکل گرفته باشد و روابط همه اقشار با هم، حاکمیت با مردم، مردم با حاکمیت تحقق این هدف متعالی باشد.

وی افزود: بسیج اقشار در بر دارنده نیرو و اهرم قوی و ارزنده تولید فکر است که حاصل آن در جامعه عملی و به بار می‌نشیند.

به گفته کاوه، از نظرات ارزنده همه صاحبان فکر و اندیشه در کارگروه‌های تخصصی بسیج اقشار بهره گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هر کس که دارای فکر و اندیشه بسیجی باشد، حتی اگر عضو بسیج هم نباشد، بسیجی است و به همین دلیل درهای اتاق فکر بسیج اقشار به روی همه افراد گشوده است.

وی با اشاره به تعمیم برخی از نظرات و پیشنهادهای کارگروه‌های این شهرستان به کشور، تصریح کرد: یکی از نخستین ابتکارات این کارگروه‌ها طراحی نخستین نرم‌افزار تخصصی بسیج اقشار است که در هفته بسیج از آن رونمایی شد.

کاوه خاطرنشان کرد: همه نقاط کشور می‌توانند با بهره‌گیری از این نرم‌افزار فعالیت‌های کمیسیون‌های بسیج اقشار را منسجم و ساماندهی کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به عملکرد شورای بسیج اقشار شانزده‌گانه در سال‌جاری در این شهرستان، تصریح کرد: 8 کارگروه تخصصی در این راستا، ایجاد شده است که در زمینه‌های اقتصادی، دفاعی، فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، سلامت، علمی و خانواده فعالیت می‌کنند.

به گفته کاوه، مهم‌ترین محور فعالیت این کارگروه‌ها، اشتغال و کارآفرینی، تقویت بنیه دفاعی و آمادگی رزم، روشنگری و بصیرت‌افزایی، تعمیق معنویت، امر به معروف و نهی از منکر، درمان، بهداشت و ترویج ورزش، آموزش و تحقیق و تحقق جنبش نرم‌افزاری و عفاف و حجاب و نقش زن در اجتماع است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه اظهار کرد: 25 جلسه در سال‌جاری توسط این کارگروه‌ها تشکیل و 75 طرح نیز مصوب شده است.

وی افزود: بسیج اقشار نیز 60 جلسه در این مدت داشته است که حاصل آن 180 مصوبه بوده است.

کاوه خاطرنشان کرد: سهمیه تشکیل بسیج اقشار در قروه 100 درصد تحقق یافته است.

وی برخی از پیشنهادهای شورای بسیج اقشار را ایجاد بوستان اختصاصی بانوان، احداث شهرک معدنی پوکه در سطح منطقه‌ای و پیشنهاد اضافه شدن یک واحد درسی درباره قیام امام حسین(ع) در دانشگاه‌ها و مدارس در سطح ملی برشمرد و افزود: این پیشنهاد تهیه و به استان اعلام شده است تا به شورای انقلاب فرهنگی ارسال شود.

کاوه در پایان هدف از جمع‌آوری نخبگان شهرستان در شورای بسیج اقشار را اجرای تدابیر ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ارتقای کیفی کادر بسیج و بهره‌گیری از این ظرفیت برای تحقق جامعه نوین اسلامی ذکر کرد.

انتهای پیام/79009/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول