اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 12 لرستان:

مصرف سالانه گندم مورد نیاز لرستان 220 هزار تن است

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 12لرستان گفت: مصرف سالانه گندم مورد نیاز این استان ‌حدود 220 هزار تن است و با توجه به ذخیره‌سازی گندم،‌ تا پایان سال مشکلی در خصوص تامین گندم مورد نیاز کارخانجات آردسازی وجود ندارد.

مصرف سالانه گندم مورد نیاز لرستان 220 هزار تن است

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، فرشاد بهاروند عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با بیان اینکه در راستای بهبود کیفیت آرد نظارت بر کارخانجات آردسازی تشدید یافته، گفت: از اول مهرماه با اجرای درجه‌بندی کارخانجات آردسازی، نظارت و درجه‌بندی کارخانجات از این حیث قابل اهمیت است که نقش قابل توجهی در توسعه و بهبود کیفیت آرد و نان و ایجاد فضای رقابتی بین کارخانجات دارد.

بهاروند هدف از درجه‌بندی کارخانجات را ایجاد فضای رقابتی بین کارخانجات آردسازی و افزایش کیفیت آرد استان بیان کرد وگفت: درجه‌بندی کارخانجات توسط اداره کنترل کیفی شرکت و بر اساس جدول خلاصه وضعیت ارزیابی درجه‌بندی کارخانجات آردسازی انجام می‌شود.

بهاروند گفت: در حال حاضر 12 کارخانه آردسازی مشغول به فعالیت هستند و براساس نتایج بررسی‌های کارشناسی و جدول درجه‌بندی کارخانجات، چهارکارخانه درجه یک، سه کارخانه درجه دو و مابقی کارخانجات آردسازی درجه سه هستند وبا توجه به اینکه این اقدام در راستای بهبود کیفیت آرد استان به صورت ماهانه انجام می‌شود، باعث ایجاد فضای رقابتی و افزایش کیفیت آرد استان می‌شود.

بهاروند در خصوص تامین گندم کارخانجات آردسازی اظهار داشت: مصرف سالانه گندم مورد نیاز استان حدود 220 هزار تن است و با توجه ‌به ذخیره‌سازی گندم در استان تا پایان سال مشکلی در خصوص تامین گندم مورد نیاز کارخانجات آردسازی وجود ندارد، همچنین کارخانجات موظفند در ازای گندم تحویلی از شرکت غله آرد تولید شده با درصد سبوس‌گیری معین را برای مصارف نانوایی در اختیار واحدهای نانوایی استان قرار دهند.

وی با بیان اینکه معیارهای درجه‌بندی کارخانجات از سوی واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه شرکت تعیین می‌شود، تصریح کرد: سهمیه گندم کارخانجات بر‌اساس رتبه‌بندی کارخانجات که از اول مهرماه اجرا شده ‌تعیین می‌شود.

بهاروند در ادامه افزود: معیارهای درجه‌بندی کارخانجات شامل: امکانات ذخیره‌سازی، کنترل بهداشت، آزمایشگاه فعال و مجهز، داشتن مسئول فنی، کیفیت بوجاری، کیفیت آرد و دارا بودن تکنولوژی و ماشین‌آلات  به روز و مدرن است.

بهاروند در ادامه به انواع آرد مصرفی نانوایان در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان  لرستان چهار نوع ‌آرد برای مصارف ‌نانوایی تولید می‌شود، 7 تا 10 درصد برای مصارف سنگک، 12 تا 15 درصد برای مصارف لواش، 15 تا 18 درصد بر‌ای مصارف ساجی و تافتون و هفت درصد برای مصارف خانه‌پزی تولید می‌شود.

انتهای پیام/2304/ش‌30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول