اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی:

پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی در ردیف بودجه مطالعاتی قرار گرفت

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی امسال با پیگیری‌های نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی در ردیف بودجه مطالعاتی کشور قرار گرفته است.

پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی در ردیف بودجه مطالعاتی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس در بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی بعد‌ از ظهر امروز در حاشیه نشست خبری اظهار کرد: اولویت‌های کنونی خراسان جنوبی آب و راه‌آهن است.

وی به موضوع راه‌آهن خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی پروژه راه‌آهن این استان امسال در ردیف بودجه مطالعاتی قرار گرفته که سالانه مقداری اعتبار به این پروژه تعلق می‌گیرد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بحث آب در سال‌های گذشته در ردیف مطالعاتی بودجه قرار گرفته است، ادامه داد: در حال حاضر مطالعات این طرح 90 درصد پیشرفت داشته و در آینده‌ای نزدیک مطالعات این پروژه به اتمام می‌رسد.

عبادی با اشاره به این‌که طرح آبرسانی از سد دوستی به خراسان جنوبی بعد از اتمام مرحله مطالعاتی باید در ردیف بودجه عملیاتی قرار گیرد، یادآور شد: سال آینده با تلاش نمایندگان باید این پروژه در ردیف بودجه عملیاتی قرار داده شود.

وی اذعان داشت: طرح آبرسانی از سد دوستی به خراسان جنوبی کلید خورده و وزارت نیرو متعهد شده از این طریق آب را به خراسان جنوبی منتقل کند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آبی که از سد دوستی به خراسان جنوبی منتقل می‌شود برای مصارف شرب و صنعت کافی است، متذکر شد: برای تامین آب مصارف کشاورزی می‌توانیم از دریای عمان و خزر استفاده کنیم که انتقال آب از این طریق بسیار مشکل است.

عبادی به دو ملاک مهم تعهد و تخصص برای انتصاب مسئولان اشاره کرد و افزود: اگر فردی امین بوده و دچار ضعف کاری نباشد نیاز به جابه‌جایی ندارد.

وی با بیان این‌که پروژه دوبانده شدن مسیر بیرجند ـ زاهدان جزو پروژه‌های مهر ماندگار است، تصریح کرد: قرار بوده پروژه‌های مهر ماندگار تا پایان دولت دهم انجام شود ولی این موضوع صورت نگرفته است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی یکی از اولویت‌های کاری خود را پیگیری پروژه سیمان باقران عنوان کرد و متذکر شد: حدود 30 هزار نفر سهامدار شرکت سیمان باقران هستند.

عبادی با بیان این‌که 30 میلیارد تومان تسهیلات برای این شرکت از بانک ملی گرفته شده است، تصریح کرد: این میزان تسهیلات کافی نبوده و باید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای این موضوع جذب شوند.

وی با اشاره به این‌که سیستم اداری خراسان جنوبی فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن نکرده است، یادآور شد: سرمایه‌گذار باید جذب شده و مدیران از برخی از سخت‌گیری‌ها در مورد سرمایه‌گذاران خودداری کنند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فرهنگ زیربنای همه خوبی‌ها و بدی‌ها است، اذعان داشت: با توجه به این‌که بودجه کاهش داشته و نیاز به صرفه‌جویی دارد ولی همیشه بودجه فرهنگی فدا می‌شود.

عبادی به مذاکرات ژنو اشاره کرد و افزود: این مذاکرات به تعبیری یک موفقیت است از لحاظ این‌که بسیاری از کشورها می‌خواستند ایران را به شرایط عراق در زمان صدام بکشانند اما این مذاکرات این روند را متوقف کرد.

وی با بیان این‌که ایران با مذاکرات ژنو بیش‌ از همیشه امریکا را شناخته است، متذکر شد: امریکا حیله‌گر و استعمارگر بوده و هرگز قابل اعتماد نیست.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی به دستاوردهای آموزشی برای خراسان جنوبی اشاره و اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها توانسته‌ایم برای برخی از دانشگاه‌ها در استان ردیف بودجه مستقل گرفته و آورده‌های خراسان جنوبی را بالا ببریم.

عبادی به برخی از اقدامات خود در حوزه‌های مختلف طی یک‌سال و نیم گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: پیگیری عملیات گازکشی به درمیان و قهستان، رفع مشکل صاحبان صنایع، ایجاد زمین ورزشی و درمانگاه در شمال شهر بیرجند، گرفتن ردیف بودجه مستقل برای پارک علم و فناوری، پیگیری برای حذف مالیات شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های محروم، گرفتن بودجه برای آموزش و پرورش، دهگردشی در 140 روستا برای رفع مشکلات روستاییان، نشست با نخبگان و استفاده از نظرات آنها از جمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام/22481/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول