اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس مطرح شد

بخش کجور نیاز به معلمان بومی دارد

عضو شورای شهر پول گفت: بخش کجور نیاز به معلمان بومی دارد.

بخش کجور نیاز به معلمان بومی دارد

محمدرضا مشایخ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به جذب معلمان غیربومی در بخش کجور و شهر پول به عنوان مرکز بخش کجور اظهار داشت: بخشی از فرهنگیان که در سا‌ل‌های گذشته جذب آموزش و پرورش کجور شده‌اند غیربومی هستند که از شهرهای دیگر استان و به ویژه شرق استان جذب شده‌اند.

 عضو شورای شهر پول تصریح کرد: با شروع بارش برف که رفت و آمد به بخش با دشواری صورت می‌گیرد و یا به علت بارش سنگین بسته می‌شود به همین دلیل تعدادی از این معلمان که هر روز در رفت و آمد هستند قادر به آمدن نیستند و در نتیجه دانش‌آموزان بدون معلم می‌مانند.

 وی ابراز کرد: تنها کسانی که در این میان متضرر می‌شوند دانش‌آموزان هستند که بدون معلم می‌مانند و این امر باعث عقب افتادگی آنان می‌شود.

 عضو شورای شهر پول خاطر نشان کرد: تعدادی از معلمان و فرهنگیان بعد از یک مدت که از جذب‌شان می‌گذرد با وجود آنکه همه حق و حقوق محرومیت را دریافت می‌کنند به علت آنکه مدام باید به شهرهای‌شان رفت و آمد کنند تقاضای انتقالی می‌دهند و از این منطقه می‌روند و باز هم این دانش‌آموزان بخش کجور هستند که ضرر می‌کنند.

 مشایخ از مدیریت آموزش و پرورش استان خواست تا در جذب فرهنگیان بخش کجور دقت کنند و تنها معلمان بومی و یا حداقل شهرستان نوشهر و یا چالوس را جذب کنند.

وی اظهار داشت: همچنین از آنجایی که معلمان بومی به لحاظ اینکه از نظر فرهنگی و آداب و سنن با دانش‌آموزان منطقه وجه مشترک بیشتری دارند بهتر می‌توانند در تدریس و انتقال مفاهیم آموزشی در امر آموزش ظاهر شوند.

عضو شورای شهر پول در ادامه به کمبود اعتبارات در این منطقه پرداخت و افزود: شهرداری و شورا نیازمند اختصاص اعتبارات مناسب است که این اعتبارات از سوی استان هنوز اختصاص نیافته است.

 وی با قدردانی از مردم فهیم شهر پول گفت: اجرای پروژه‌های مختلف در شهر پول که از نظر زیرساختی نیازمند اعتبارات خاص است و بنابراین مردم شهر باید به واقعیات بنگرند و در اجرای پروژه‌ها با شورا و شهرداری همکاری کنند.

انتهای پیام/86019/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول