اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارتباطات بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه خبر داد

تحصیل 30 هزار طلبه در جامعةالمصطفی العالمیه

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه گفت: در این مرکز 30 هزار طلبه به تحصیل اشتغال دارند که نیمی از آنان در خارج از کشور هستند.

تحصیل 30 هزار طلبه در جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حکیم‌ الهی امروز در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی، به تبیین تلاش جامعةالمصطفی العالمیه در مبانی تشیع پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه پایه مبانی تشیع عقلانیت است این موضوع، سبب شیفتگی اهل سنت، مسیحیان، سایر ادیان و گرایش آن‌ها به سوی مکتب شیعه است.

وی شمار دانشجویان مشغول به تحصیل در جامعةالمصطفی العالمیه را 30 هزار طلبه ذکر کرد و گفت: نیمی از ایشان در خارج از کشور و نیمی دیگر در داخل کشور هستند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: این طلاب در استان‌های گرگان، اصفهان، مشهد و تبریز به تحصیل در علوم اهل‌بیت(ع) اشتغال دارند و سطوح درسی خود را تا انتهای درس خارج و اجتهاد ادامه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از دانش‌آموختگان این مرکز در حال تدریس درس خارج فقه در داخل و خارج کشور هستند، خاطرنشان کرد: بسیاری از دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی (ص) دروس خارج را تدریس می‌کنند.

حجت‌الاسلام حکیم الهی خاطرنشان کرد: بسیاری از این طلاب در کشور عربستان سعودی در حوزه‌های شیعی مشغول به فعالیت هستند که کرسی‌های درس خارج در آنجا دایر است.

انتهای پیام/78005/ق20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول