اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا:

فرهنگ مهم‌ترین رکن هویتی تاریخ شهرضا است

فرماندار شهرستان شهرضا گفت: بخش قابل‌ توجهی از افتخارات تاریخی و ماندگار شهرستان شهرضا در طول چند قرن گذشته معطوف به حوزه فرهنگ و ادب بوده است.

فرهنگ مهم‌ترین رکن هویتی تاریخ شهرضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید محمدباقر محمدی ظهر امروز در نشست کمیته مطالعه مفید شهرستان شهرضا اظهار کرد: تمامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی، صنعتی و اجتماعی شهرستان شهرضا در طول ادوار مختلف تاریخی براساس زیرساخت‌های فرهنگی موجود در این دیار محقق شده است و تداوم این اصل مهم نیازمند سیاست‌گذاری مناسب و تلاش برای افزایش امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب در عرصه فرهنگ است.

وی ادامه داد: مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌های جوانان این دیار در دوران دفاع مقدس از بارزترین مصادیق فرهنگ متعالی مردم شهرضا به شمار می‌رود که همگان باید برای غنا و پاسداری از این میراث ارجمند تلاش داشته باشند.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه افزایش فضاهای کتابخانه‌ای جزو مهم‌ترین نیازمندی‌های کنونی مردم شهرضا به شمار می‌رود، افزود: بر همین اساس طرح شناسایی خیران حوزه فرهنگ در سطح شهرستان اجرایی شده است و انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد تشکیل مجمع خیران کتابخانه‌ساز در شهرضا باشیم.

وی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی، هنری شهید مدرس به عنوان یک فضای مناسب برای استقرار تشکل‌های فرهنگی مطرح است، بیان داشت: این پروژه عظیم از سوی دولت احداث و در اختیار مردم قرار گرفته است و مسایلی از قبیل بعد مسافتی نباید به عنوان بهانه‌ای برای عدم استفاده از این فضای مناسب مطرح شود.

محمدی با اشاره به اینکه افزایش فضاهای فرهنگی در مناطق محروم شهری جزو مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی مسئولان شهرضا است، افزود: در حال حاضر طرح احداث دو مدرسه توسط خیران والامقام در منطقه سروستان وارد مرحله عملیاتی شده است و همچنین بزرگ‌ترین مسجد سایت مسکن مهر استان اصفهان در این منطقه در مرحله احداث قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرضا انتظار داریم تدوین اهداف فرهنگی با اختصاص اعتبار مناسب را در بودجه‌بندی سال آینده در دستور کار داشته باشند.

انتهای پیام/63011/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول