اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی:

فراخوان چهارمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی منتشر شد

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: چهارمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی مهر سال آینده در مشهد برگزار می‌شود.

فراخوان چهارمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علی ثابت‌نیا با اشاره به برگزاری موفق سه دوره قبلی این دوسالانه اظهار داشت: احیای مکاتب قدیم، سبک و سیاق پیشینیان در هنر تذهیب و دستیابی به فضاهای جدید در این هنر مقدس، رویکرد اصلی برگزارکنندگان چهارمین دوسالانه است.

وی با اشاره به محتوای فراخوان چهارمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی افزود: این فراخوان علاوه بر شرح فصل‌های مسابقه، آئین‌نامه شرکت، جوائز و امتیازات، معیارهای داوری و روزشمار دوسالانه، به معرفی مصحف شماره 106 میر عبدالقادرحسینی شیرازی از آثار فاخر گنجینه قرآن آستان قدس رضوی پرداخته و تصاویر صفحات تذهیب را ارائه کرده است.

ثابت‌نیا زمان برگزاری این دوسالانه را 10 تا 20 مهرماه 93 اعلام و عنوان کرد: هنرمندان تا پایان شهریورماه 1393 فرصت خواهند داشت تا آثار خود را به دبیرخانه دوسالانه واقع در مشهد، کوهسنگی 17، شماره 14 ارسال کنند.

وی همچنین با اشاره به آغاز کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی دوسالانه تذهیب‌های قرآنی از آبان امسال، اظهار داشت: این بخش تا زمان برگزاری مرحله نهایی دوسالانه ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی افزود: این دوره دوسالانه در بخش‌های مجموعه کامل آرایه‌های قرآنی، تذهیب تک اثر، تشعیر، گل و بوته، گل و مرغ برگزار خواهد شد.

به گفته ثابت‌نیا، برای برگزیدگان بخش‌های گوناگون این جشنواره، جوایزی از 5 میلیون تا 250 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

هنرمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی دوسالانه تذهیب‌های قرآنی به آدرس www.tazhib.org مراجعه و یا با شماره تلفن 6-8423575 -0511 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول