اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

توانمندسازی منابع رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بهسازی و توانمندسازی منابع رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش در سال‌جاری است.

توانمندسازی منابع رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد دیمه‌ور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نگاه مثبت مسئولیت‌ها را نشانه رشد یافتگی دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش ظرفیت‌های بالنده‌ای در درون خود دارد که بسیاری مشکلات را می‌توان با تکیه بر این ظرفیت‌ها برطرف کرد.

وی نشانه توانمندی آموزش و پرورش را ظرفیت‌های مطلوب بیرونی دانست و افزود: امیدواریم آموزش و پرورش گیلان در آینده در صدر آموزش و پرورش کشور قرار گیرد.

معاون وزیر با بیان اینکه مسئولیت‌ها مانند یک امانت است تصریح کرد: در پیشگاه خداوند باید برای این امانت بازخواست صورت گیرد.

وی نگاه آموزش و پرورش را اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خواند و گفت: آموزش و پرورش توان و ظرفیت پرداختن به مسایل حاشیه‌ای را ندارد زیرا باید تمام توان خود را صرف تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کند.

دیمه‌ور با تصریح بر اینکه پرداختن به مسایل حاشیه‌ای در آموزش و پرورش ظلم به امانت سنگین مسئولان نظام است، خاطرنشان کرد: این فرصت‌های مغتنم باید برای خدمت به مردم قدر دانسته شود.

وی با اشاره به اینکه در انتصابات دو ملاک عملکردی حاکم است یادآور شد: شایسته‌سالاری و پایه و تخصص و نیز برخورداری مدیران از نگاه برنامه‌محور دو ملاک انتصاب مدیران است.

معاون وزیر آموزش و پرورش برنامه‌ریزی بالادستی را در نخستین گام مدیران ضروری دانست و افزود: این برنامه‌ها توسط مدیران استانی باید در راستای هم‌افزایی ملی باشد و به رشد و به شکوفایی آموزش و پرورش کمک کند.

دیمه‌ور از دو برنامه محوری و مهم در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و متذکر شد: یکی از برنامه‌های محوری بهسازی و توانمندسازی منابع آموزش و پرورش است که ضرورت تحول و تعجیل در اجرای آن اقدام بسیار خوبی محسوب می‌شود و نقش مهمی در تحول و ساختار آموزش و پرورش دارد.

وی رویکرد وزارت آموزش و پرورش در سال‌جاری را توسعه مشارکت ذکر کرد و یادآور شد: توجه به ظرفیت‌های مردمی از آموزش و پرورش به عنوان دستگاه مشارکت‌جو بسیار مهم است.

معاون وزیر آموزش و پرورش نقش خیران مدرسه‌ساز را در زمینه توسعه مشارکت مهم خواند و خاطرنشان کرد: این امر سرمایه‌گذاری فرهنگی محسوب می‌شود.

وی تامین نیروی انسانی در مدارس غیردولتی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

به گزارش فارس در مراسم مذکور مهدی حاجتی مدیرکل جدید آموزش و پرورش گیلان معرفی و از تلاش‌های بیش از چهار ساله ایوب نجف‌زاده مدیرکل پیشین آموزش و پرورش این استان قدردانی شد.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول