اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی دماوند:

مرکز شهرستان دماوند فضای کتابخانه‎ای مرکزی و عمومی ندارد

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان دماوند گفت: مرکز شهرستان دماوند از هرگونه فضای اختصاصی کتابخانه مرکزی یا عمومی محروم است.

مرکز شهرستان دماوند فضای کتابخانه‎ای مرکزی و عمومی ندارد

محسن سلطان‎محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران بیان کرد: در نبود کتابخانه مرکزی یا عمومی در مرکز شهرستان، ایفای نقش کتابخانه عمومی اینک به عهده مکانی محقر و موقت گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه این فضای موقت نمی‎تواند پاسخگوی نیاز کتابخانه‎‎ای شهرستان باشد، افزود: فضای اندک کتابخانه عمومی فعلی، امکان اختصاص بخش‎های مختلف نظیر بخش کودک، بخش مرجع، نشریات، دیداری و شنیداری، پژوهش‎گران و خدمات ویژه را ندارد.

سلطان‎محمدی وضعیت کنونی را باعث عدم تحقق اهداف چشم‎انداز و افق 1404 خواند و تصریح کرد: مگر اینکه همه مسئولان مربوط به این امر، در آغاز مجدد پروژه و راه‎اندازی کتابخانه عمومی مرکز شهرستان همتی دو برابر داشته باشند.

وی اظهار کرد: چند سال پیش در مرکز شهر زمین مناسبی برای کتابخانه اختصاص یافت و ساختمانی نیز از محل اعتبارات دولتی احداث شد؛ اما در زمان بهره‎برداری، سازمان و نهادهای دیگری بر کتابخانه اولویت یافتند.

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان دماوند افزود: چند سال بعد نیز در حاشیه شهر ساختمانی درخور و مناسب به نام کتابخانه عمومی بنا شد، اما آن نیز به نهاد دیگری اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در سومین حرکت جدی، احداث کتابخانه عمومی خیریه مرحوم محمدصادق پیمان شروع شد که آن هم به دلیل بروز برخی از مشکلات، اکنون با وجود سرمایه‎گذاری‎های کلان از سوی خیر، در نیمه راه متوقف شده است.

سلطان‎محمدی در این زمینه خواستار شد: مسئولان شهرستان برای به پایان رساندن پروژه کتابخانه عمومی متوقف، همکاری کرده و یا اینکه تخصیص اعتبارات دولتی برای شهرهای فاقد کتابخانه عمومی پیگیری شود.

انتهای پیام/2568/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول