اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار محلات:

نخستین ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی کشور در محلات راه‌اندازی می‌شود

فرماندار محلات از راه‌اندازی نخستین ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی کشور در این شهرستان خبر داد.

نخستین ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی کشور در محلات راه‌اندازی می‌شود

غلامعلی یارمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این ایستگاه هفته جاری با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان در محلات راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این ایستگاه با مصوبه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و با توجه به جایگاه محلات در تولید و پرورش ماهیان زینتی راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار محلات پرورش و صادرات 90 درصد ماهیان زینتی و پشتیبانی و ساماندهی تولید ماهیان زینتی کشور در محلات را از اهداف راه‌اندازی این ایستگاه برشمرد و ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز نقش موثری در افزایش صادرات ماهیان زینتی به کشورهای منطقه خواهد داشت.

یارمحمدی با بیان اینکه این شهرستان قطب اصلی تولید ماهیان زینتی کشور است، خاطرنشان ساخت: محلات از نظر تنوع تولید گونه‌های مختلف ماهیان زینتی رتبه اول و از نظر میزان تولید رتبه دوم کشوری را در اختیار دارد.

وی پشتیبانی از صنعت تولید و پرورش ماهیان زینتی را از دیگر اهداف این مرکز عنوان کرد و افزود: با توجه به آغاز عملیات احداث ساختمان این مرکز پیش‌بینی می‌شود مرکز تحقیقات ماهیان زینتی تا زمان تکمیل ساختمان در مرکز تحقیقات گل و گیاه به فعالیت بپردازد.

به گفته وی افزایش کیفیت ماهیان زینتی در رنگ، اندازه و ظاهر، افزایش تولید در واحد سطح و تزریق هورمون به برخی گونه‌ها از جمله کارهای تحقیقاتی  این مرکز خواهد بود.

انتهای پیام/87006/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول