اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

کتابخانه‎ها در زیرساخت‎های شهری در اولویت باشند

امام جمعه دماوند گفت: باید در زیرساخت‎های شهری، اولویت با احداث و راه‎اندازی و توسعه کتابخانه‎ها باشد.

کتابخانه‎ها در زیرساخت‎های شهری در اولویت باشند

حجت‎الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: ما وارث مکتبی هستیم که معجزه‎اش، کتاب است و قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی و نسخه شفابخش ما مسلمانان مطرح است.

وی با بیان اینکه گنجاندن مطالعه قرآن و ادعیه در سرانه مطالعه کشور ایده خوبی بوده است، افزود: در ماه مبارک رمضان، چندین میلیون بار ختم قرآن صورت می‎گیرد و مطالعه و خواندن مفاتیح در شب‎های قدر و مناسبت‎های دینی یا مطالعه صحیفه سجادیه با عمق معنایی که دارند، بدون شک باید در سرانه مطالعه دیده می‎شد.

علاءالدینی ادامه داد: در معیارهای سرانه مطالعه باید فرهنگ مردم ایران هم در نظر گرفته شود و بر اساس فرهنگ اقوام سرشماری انجام گیرد.

وی همچنین از وجود شبکه‎های اینترنتی و کتاب و کتابخانه‎های الکترونیک ابراز خوشحالی و تصریح کرد: در صدا و سیما به عنوان رسانه ملی نیز نیاز است که کارهای بهتر و بزرگ‎تری انجام گیرد.

امام جمعه دماوند ضمن تقدیر از جامعه خیران تأکید کرد: ساخت مسجد و مدرسه خیریه کاری بسیار خداپسندانه و ضروری است.

وی اضافه کرد: سرمایه‎گذاری در ساخت یک کتابخانه عمومی خیریه نگاهی بسیار ویژه می‎طلبد، چرا که در کشور ما کمتر دیده شده است و نیاز به توسعه این‎گونه حرکات وجود دارد.

علاءالدینی از احمد پیمان، خیر سازنده کتابخانه عمومی نیمه‎کاره در دماوند درخواست کرد: با سعه صدری که دارید و داشته‎اید، این حرکت بی‎نظیر فرهنگی و خداپسندانه خود را با وجود تمام مشکلات به سرانجام برسانید تا با مشاهده نتیجه بسیار عالی کار خود به رضایت خاطر برسید.

انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول