اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش شبه‌دولتی اجرای اصل 44 نبود

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در برخی موارد تعدادی از شرکت‌های دولتی به بخش شبه‌دولتی واگذار شد که این مسئله به معنی اجرای دقیق اصل 44 و خصوصی‌سازی نیست.

واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش شبه‌دولتی اجرای اصل 44 نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، غلامحسین شافعی اظهار داشت: نظارت کار دولت است و تصدی‌گری باید مطابق اصل 44 قانون اساسی در اختیار بخش‌های غیر دولتی قرار گیرد.

وی افزود: در بسیاری از سازمان‌های دولتی اگر بررسی کنیم، بخش عظیمی از کارهای در حال انجام، تصدی‌گری است و اینها باید به مردم و تشکل‌های مردمی واگذاری شود.

شافعی ادامه داد: دولت باید در جایگاه بالاتری از تصدی‌گری بایستد و نقش حمایتی و نظارتی و رهبری خود را ایفا کند.

وی افزود: دولت نباید رقیب مردم در کارها باشد در غیر این‌صورت اتفاق مثبتی در کشور رخ نخواهد داد و حتی صدمات شدیدی نیز وارد می‌شود.

شافعی بیان داشت: در پاره‌ای موارد در راستای خصوصی‌سازی تعدادی از شرکت‌های دولتی به بخش شبه‌دولتی واگذار شد که این مسئله نه تنها به معنی اجرای دقیق اصل 44 و خصوصی‌سازی نیست؛ بلکه پیچیدگی مشکلات اقتصادی را بیشتر می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: دولت باید از انجام هر آنچه مردم می‌توانند انجام دهند، خودداری کرده تا مسائل اقتصادی با سرعت مطلوبی، تغییر مثبت داشته باشند.

انتهای پیام/2202/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول