اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه سمنان:

ضعف‌های معنوی و اخلاقی از محیط دانشگاه زدوده شود

استاد حوزه و دانشگاه سمنان گفت: انسان به علت ضعف‌های معنوی و اخلاقی همواره از صراط اعتدال خارج شده و امروز باید ضعف‌های معنوی و اخلاقی از محیط دانشگاه زدوده شود.

ضعف‌های معنوی و اخلاقی از محیط دانشگاه زدوده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدضیاالدین آل‌علی امشب در نشست اخلاقی که با موضوع عنایات خداوند به مخلوقاتش و به ویژه انسان در حسینیه امام (ره) سمنان برگزار شد، با اشاره به بی‌توجهی انسان نسبت به نعمات الهی بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند که انسان در جهالت و خسران به سر می‌برد.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان اظهار کرد:‌ یکی از مصادیق این فرمایش خداوند تبارک و تعالی این است که انسان به علت ضعف‌های معنوی و اخلاقی همواره از صراط اعتدال خارج شده و خود را در معرض گناه و اشتباه قرار می‌دهد.

وی افزود:‌ این فراموشی سنتی انسان است که همواره باید نعمات خداوند را برای او یاد‌آوری کرد و از عقوبت گناه متذکر شد.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان گفت:‌ تا زمانی که یک انسان خوش و خرم زندگی می‌کند و مشکلی برایش به وجود نیامده است، خداوند را شایسته عبادت می‌کند، اما امان از وقتی که مشکلی برایش در زندگی پیش آید از زمین و زمان گلایه می‌کند و لب به انتقاد از زندگی می‌گشاید.

آل‎علی بیان کرد:‌ وقتی همین انسان را با مشکلات بزرگ‎تر آشنا می‌کنید باز شاکر می‌شود که خدا او را در چالشی بزرگ‎تر نیازموده است.

وی افزود: ‌البته اگر به فلسفه زندگی به شکلی منطقی و به دور از حاشیه بنگریم در می‌یابیم که آنچه برای انسان در زندگی رخ می‌دهد، مستقیماً مربوط به عملکرد و نحوه تعامل او با دنیاست.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان اظهار کرد:‌ گاهی استثنائاتی هم وجود دارد که خداوند با لحاظ کردن امتیازات دیگر برای آن فرد ضعف او در قسمت‌های دیگر جبران کرده است.

آل‎علی بیان کرد:‌ خداوند متعال نسبت به مخلوقات و به ویژه اشرف مخلوقات مهربان و رئوف است و همواره از در لطف به کردار آدمی می‌نگرد.

وی افزود:‌ باید وجدان‎مان را قاضی کنیم و ببینیم اگر قرار باشد، خداوند آنچنان که ما رفتار کرده‌ایم با ما برخورد کند، وضع چگونه خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان گفت:‌ خداوند را شاکریم که ما را در محیط و شرایطی جای داده است که از بسیاری از خطاها به دوریم.

آل‎علی گفت:‌ آنچه از فرمایشات خداوند متعال بر می‌آید این است که انسان مؤمن و با مرام برابر لطف کسی نسبت به او لطف می‌ورزد و اگر این لطف از جانب خداوند بلند مرتبه باشد، دیگر جای تفسیر ندارد.

وی افزود: جانفشانی برابر این همه نعمت شاید کم‎ترین هدیه‌ای است که بنده به خدایش عرضه می‌دارد.

انتهای پیام/2249/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول