اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مجن:

دانشگاه محل علم‏آموزی در کنار افزایش بینش دینی باشد

امام جمعه مجن گفت: دانشگاه باید محل علم‏آموزی در کنار افزایش بینش دینی باشد و دانشگاهیان به ارتقای علمی و مذهبی به صورت توأمان نگاه کنند.

دانشگاه محل علم‏آموزی در کنار افزایش بینش دینی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‎الاسلام والمسلمین احمد جناتی امشب در مراسمی با حضور دانشجویان که در دانشگاه پیام نور مجن و در سالن اجتماعات این دانشگاه با حضور بیش از 200 نفر برگزار شد، در سخنانی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: مولای متقیان در حدیثی می‎فرمایند «العلم السلطان»، دانش و علم سلطان و فرمان‎رواست. 

امام جمعه مجن تصریح کرد: این بدان معناست که هر که دارای علم و دانش است، صاحب حاکمیت و فرمان‎روایی بوده و دیگران برابر او تسلیم هستند. 

وی افزود: اسلام به علم بسیار توجه دارد و در احادیث بسیاری به کسب علم و دانش حتی تا لحظه مرگ تأکید شده و در قرآن نیز آیات فراوانی در خصوص کسب علم، دانش، تفکر و تعقل آمده است. 

امام جمعه مجن خطاب به حاضران خاطر نشان کرد: شما دانشجو هستید؛ یعنی به دنبال کسب دانش و کنکاش در زمینه علم و معرفت‎شناسی هستید و باید بدانید این تلاش و کوشش در راه کسب علم و دانش عبادت بزرگی است. 

جناتی تصریح کرد: کسی که در جهاد با جهل و نادانی بوده، در اصل در حال عبادت است تا ظلمت را پاک و روشنایی نور معرفت و یقین را دست یابد و به کیمیای سعادت که علم و دانش است، دست یابد. 

این استاد دانشگاه‌های شاهرود بیان کرد: در عصر امروز که علم و دانش اهمیت دارد و ابرقدرت‌ها در تلاش هستند تا با پیشرفت در علم و دانش قدرت خود را به جهانیان دیکته کنند ما نباید غافل باشیم و باید دنبال پیشرفت و تعالی علمی و فنی باشیم. 

وی با بیان اینکه کسب دانش در کنار معرفت می‌تواند مفید و اثرگذار باشد، گفت: علم و دانش اگر با معرفت و شناخت همراه باشد و علم دینی باشد می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد و سبب پیشرفت و رشد جامعه به سوی تربیت و تعالی مادی و معنوی شود. 

امام جمعه مجن ادامه داد: دانشگاه ما باید در کنار علم و دانش معرفت و بینش دینی جویندگان علم را نیز افزایش دهد و آنها را در بعد مادی و معنوی رشد و تعالی بخشد تا برای جامعه مفید فایده باشند. 

جناتی خاطر نشان کرد: اگر امروز می‌بینید که دشمنان تلاش می‌کنند دین را از جامعه ما حذف کنند بدان دلیل است که دین در کنار علم انسان را آگاه و روشن به تمام مسائل می‌کند و آنگاه این انسان آگاه دیگر کورکورانه حرف کسی را قبول و زیر بار زور و ظلم نخواهد رفت. 

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران علم همراه با عمل و دین‎محوری را ترویج می‌کند و این مسئله‌ای است که جهان مادی و استکبار با آن مخالف است، چرا که این علم سبب آگاهی و اقتدار و ایستادگی برابر ظلم و ستم و استبداد و استکبار است. 

این استاد دانشگاه‌های شاهرود تصریح کرد: باید شما عزیزان تلاش کنید که علم همراه با تعقل و اندیشه و معرفت دینی را کسب کنید تا بتوانید به جهانیان خدمت کنید و با علم خود برابر زورگویان و ظالمان عالم بایستید. 

انتهای پیام/2249/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول