به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، شامگاه شنبه جلسه توانمندسازی مربیان و معاونین پرورشی با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش و بیش از 60 مربی و معاون در دبیرستان امام خمینی چرام برگزار شد.
در این نشست علیاکبر نعمتی بر وظایف مهم معاونین پرورشی از جمله تشکیل ستاد نماز و امر به معروف و نهی از منکر و ... تاکید کرد و ضمن تقدیر و تشکر از حضور همه مربیان و برنامهریزی جهت دهه دوم ماه صفر در مدارس، اظهار داشت: ماموریت اصلی ما اجتماعی بودن دانشآموزان در راستای کار تشکیلاتی و تشکیلات تربیتی برای تربیت تشکیلاتی است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش چرام تربیت طبیعی را در مقابل تربیت عاریهای قرار داد و با ذکر این سئوال که آموزش با تربیت چه تفاوتی دارد، عنوان کرد: تربیت به عنوان پرورش فقط مختص انسان است، تربیت یک پروسه است، تربیت یک نوع صید کردن است، تربیت غیرکلامی در مقابل تربیت کلامی، تربیت دل در مقابل تربیت ذهن، تربیت اکتشافی در مقابل تربیت اکتسابی، تربیت هنجار آفرین در مقابل هنجار پذیر.
وی مهمترین خصیصه را انقلاب ارتباطات خواند و معضل اصلی را ساختزدایی دانست و تاکید داشت: بار تربیت صحیح و ارزشی را حوزه پرورشی مدارس به دوش میکشند.
این مسئول با اشاره به اینکه مربیان باید فعالیتهای خود را در مدرسه به صورت تشکیلاتی اجرا کنند، به تفاوت تربیت تشکیلاتی و تربیت غیر تشکیلاتی پرداخت و راههای پرورش روحیه اجتماعی در دانشآموزان را بیان داشت.
نعمتی ضرورت افزایش آگاهی مربیان در زمینههای تربیتی و نحوه تعامل با دانشآموزان را یادآور شد و به جایگاه و اهمیت مشاوره در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش چرام در ادامه همافزایی در فعالیتهای تربیتی، جلب مشارکت همه کارکنان مدرسه و همچنین استفاده از ظرفیت تشکلهای دانشآموزی را از جمله امور تربیتی ذکر کرد.
انتهای پیام/82002/ک30/ظ1004