اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بارش سنگین برف

برودت هوا در اردبیل به 20 درجه زیر صفر می‌رسد

اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد با توجه به بارش سنگین برف در نقاط مختلف استان اردبیل دمای هوا به شدت کاهش یافته و برودت به زیر 20 درجه سانتیگراد می‌رسد.

برودت هوا در اردبیل به 20 درجه زیر صفر می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، براساس اطلاعیه‌ای که اداره کل هواشناسی استان اردبیل عصر امروز صادر کرد، آمده است: با ورود یک موج سرما به مناطق مختلف استان از فردا تا روز چهارشنبه با وجود توقف بارش‌ها، دمای هوا به شدت کاهش یافته و در اغلب نقاط یخبندان و افت محسوس دما اتفاق می‌افتد که این سامانه در چند روز آینده هوای مناطق مختلف استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اما به دنبال بارش برف و سوز هوا در شهرهای مختلف اردبیل نه تنها مدارس بلکه برخی از مراکز دانشگاهی تعطیل شد و بسیاری از هموطنانمان در ترددهای روزانه با مشکلاتی روبه‌رو شدند به طوری که بخش زیادی از هموطنانمان ترجیح دادند در خانه بمانند و از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند.

به رغم خوشحالی مردم استان اردبیل از این نعمت الهی در برخی از مناطق ترددهای مردم در داخل شهر و جاده‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شده به طوری که در شهرستان سرعین نیز برخی از مسافران به دلیل بارش سنگین برف غافلگیر شدند که در این شهرستان با وجود باز شدن خیابان‌های اصلی هنوز راه برخی از روستاها که صعب‌العبور است، مسدود شده اما با تلاش راهداران مسیر پیست اسکی آلوارس که در روزهای تعطیل مملو از گردشگران است، باز نگه داشته شده است.

اما کار بازگشایی راه ارتباطی 150 روستا و قشلاقات بیله‌سوار آغاز شد.

به گفته بخشدار جعفرآباد بارش برف سنگین راه 150 روستا را مسدود کرده بود که با تلاش راهداران و عوامل راهداری این مسیرها بازگشایی شده است.

لطف‌الله بهاری تصریح کرد: عملیات بازگشایی این راه‌ها توسط راهداران آغاز شده و تلاش می‌شود تمامی راه‌ها تا فردا بازگشایی شود.

راه ارتباطی بیش از 100 روستا در مشگین‌شهر همچنان مسدود است.

به گفته فرماندار این شهرستان با تلاش عوامل راهداری در دو روز گذشته به دنبال بارش برف سنگین در منطقه تمام محورهای بین شهری و جاده‌های ارتباطی بیش از 250 روستا و قشلاق در این شهرستان مسدود شده بود که با بازگشایی آنها همچنان راه 100 روستا مسدود است که تلاش می‌شود با پیگیری‌های لازم این امر انجام شود.

اما فرماندار کوثر از بسیج راهداران این شهرستان برای بازگشایی راه‌های روستایی خبر داد و خاطر نشان کرد: تاکنون تعدادی از راه‌های روستایی بازگشایی شده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

علیرضا حسینی اضافه کرد: برخی از راه‌های ارتباطی روستایی شهرستان که در مناطق برفگیر و کوهستانی قرار دارند پس از بازگشایی دوباره به دلیل وقوع کولاک مقطعی مسدود شده که راهداران برای مسیرگشایی تلاش می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: سوخت مورد نیاز همه روستاییان برای فصل زمستان پیش‌بینی و تهیه شده که امیدواریم در ایام سرد سال هموطنان با مشکلی روبه‌رو نشوند.

فرماندار کوثر یادآور شد: هم اکنون راه‌های اصلی این شهرستان باز است اما به دلیل لغزنده بودن جاده‌ها تردد در آنها با زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی امکان‌پذیر است.

ارتفاع برف در نیر از یک متر گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در شهرستان نیر و به دنبال بارش برفی که در دو روز گذشته ادامه داشته ارتفاع برف در این شهرستان از یک متر گذشت.

براساس اعلام رئیس اداره هواشناسی این شهرستان در سه روز گذشته نیر از بیشترین میزان بارش‌ها در سطح استان برخوردار بوده و هم اکنون لایحه‌های ضخیمی از برف و یخ معابر، گذرگاه‌ها و خیابان‌های شهر نیر را فرا گرفته است.

یعقوب عبدل‌نژاد گفت: پیش‌بینی ما این است که از فردا یخبندان و افت دما را در شهرستان شاهد باشیم که این افت تا 20 درجه مردم منطقه را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول