اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 10 مشهد مطرح کرد

ارائه تخفیف ویژه به ساخت‌وسازها در مناطق فرسوده

شهردار منطقه 10 مشهد گفت: باید به مناطق فرسوده تخفیف‌های ویژه‌ای در ساخت‌وساز‌ها و عوارض ارائه کرد.

ارائه تخفیف ویژه به ساخت‌وسازها در مناطق فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید ضمیری عصر امروز در ششمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای شهر مشهد با بیان اینکه احساس شهروند درجه 2 در مناطق کم‌برخوردار وجود دارد، گفت: اهالی این منطقه باور ندارند که شهرنشینی عوارض و مسائلی دارد.

ضمیری با تاکید بر اینکه باید به مناطق فرسوده تخفیف‌های ویژه‌ای در ساخت‌وساز‌ها و عوارض داد، بیان کرد: در 80 درصد پرونده‌های شهرداری تخلف صورت می‌گیرد که باید به تخلفات رسیدگی و بر آن نظارت شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی باید مرز شهر با علایم فیزیکی و ایجاد کمربند سبز، مشخص شود.

شهردار منطقه 7 نیز در ادامه به نقش اطلاع‌رسانی در حل مشکلات مناطق کم‌برخوردار تاکید کرد و افزود: ساکنان این مناطق به درستی با وظایف شهروندی و نقش شهرداری در زندگی خود آشنا نیستند.

احمد محبی تصریح کرد: بیشتر ساکنان مناطق کم‌برخوردار را افراد بی‌سرپرست و با درآمد‌های پایین تشکیل می‌دهند و شهرداری مناطق برای حل مشکلات آنها باید دارای اختیارات کامل باشد.

وی به برخی از زمین‌های متعلق به آستان قدس در منطقه 7 اشاره کرد و افزود: اگر پاسخگویی مناسبی به متقاضیان نشود، ساخت‌وساز‌ها به صورت غیرقانونی و شبانه انجام خواهد شد.

شهردار منطقه 7، فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان را بسیار موثر دانست و به آبهای سطحی در محل خروج فاضلاب‌ها به معابر اشاره کرد و افزود: ایجاد فرهنگسرا برای ارائه آموزش‌های فرهنگی در این مناطق اهمیت دو چندانی دارد.

انتهای پیام/2202/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول