اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طرح حفاظت از سیلاب روستای سیه‌بنوئیه رابر بهره‌برداری شد

طرح حفاظت از سیلاب روستای سیه‌بنوئیه رابر به بهره‌برداری رسید.

طرح حفاظت از سیلاب روستای سیه‌بنوئیه رابر بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، ‌طی مراسمی با حضور‌ معاون عمران روستایی بنیاد مسکن و نماینده مردم‌ بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی‌، طرح حفاظت از سیلاب روستای سیه‌بنوئیه رابر به بهره‌برداری رسید.

حسن مرادی فرماندار رابر طول این طرح را 900 متر سنگ فرش و 300 متر سنگ ازاره اعلام کرد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح 520 میلیون ریال از محل ستاد حوادث غیر‌مترقبه استان کرمان هزینه و این طرح در مدت پنج ماه اجرا شده است.

وی دبی متوسط‌ سیلاب در روستای سیه‌بنوئیه رابر را حدود 100 لیتر در ثانیه‌ اعلام کرد و افزود: قبل از اجرای این طرح در این منطقه با سیلاب‌های مخرب خسارات زیادی به ساکنان این روستا و آسفالت جاده وارد می‌شده است.

مرادی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از تخریب منازل مسکونی توسط سیلاب‌های فصلی‌، بهبود آبروهای روستا‌، تسهیل در رفت و آمد ساکنان‌، زیباسازی روستا و حفاظت از جاده آسفالت ‌عنوان کرد‌.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن‌ در این مراسم گفت: کار بهسازی شبکه معابر روستاهای رابر تا اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود.

‌محمدرضا شاملو با بیان اینکه استان کرمان رتبه اول در اعطای وام ‌نوسازی و بهسازی مسکن روستایی ‌به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر در کنار نوسازی بحث بهسازی شبکه معابر و زیباسازی روستاها بنا به خواست روستاییان در رأس کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با استفاده از منابع ملی و همکاری مردم کار بهسازی معابر روستاهای شهرستان رابر از اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود.

علیرضا منظری‌توکلی نماینده مردم ‌بافت‌، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از یادمان شهدای روستای گنجان گفت: یادمان شهدای گنجان تا اواسط سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ابراز داشت: 350 میلیون تومان به این یادمان اختصاص یافته و با اعتباری که در اوایل سال 93 به این پروژه اختصاص داده می‌شود امیدواریم‌ این پروژه عظیم تا اواسط سال آینده به بهره‌برداری برسد و محل تجمعی برای راهیان نور در فصل‌های گرم سال شود.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول