اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن سینمای جوان قم مطرح کرد

فیلمسازان قم در انتظار تغییر نگاه مدیران

عضو انجمن سینمای جوانان دفتر قم گفت: با تغییری که به تازگی در انجمن سینما به‌وجود آمده است، فیلمسازان قمی منتظر تغییر نگاه مدیران هستند.

فیلمسازان قم در انتظار تغییر نگاه مدیران

سید حمید منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تغییرات اخیر در حوزه مدیریت کلان سینما در کشور اظهار داشت: اگر این اصلاح و تغییر مرکزی با هدف تمرکززدایی و توجه به رشد استان‌ها پیش برود به یقین شکوفایی جوانه‌های سینما در کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: انجمن سینمای جوانان، تنها پل ارتباطی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد با هنرمندان استانی محسوب می‌شود و امید آن می‌رود به دنبال تغییرات اخیر در پیکره مدیریت سینما، شاهد تغییر «نگاه» و «ادبیات» مدیران فرهنگی و سینمایی مسئول در استان‌ها باشیم.

عضو انجمن سینمای جوانان ایران دفتر قم به وضعیت نامطلوب حمایت از امنیت سینما و جایگاه سینماگران در استان قم اشاره کرد و ادامه داد: تمام آثار ارزشمند سینمایی تولید شده در استان قم با نام و نشان هنرمندان فرهیخته این عرصه و دست‌اندرکاران این آثار اعتبار پیدا می‌کنند ولی در حال حاضر، مدت زمان فراوانی است که کسی از احوال و روزگار این فیلمسازان در قم سراغی نگرفته است و بسیاری از این نخبگان فرهنگی و هنری در قم گوشه‌نشین شده‌اند.

عضو ستاد جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین با اشاره به انتظار سینماگران از مسئولین استانی در عرصه فرهنگی گفت: نیاز و انتظار بیشتر سینماگران استان از مدیریت راهبردی سینما در قم فراهم کردن شرایط مناسب برای تولید فیلمنامه‌های خاک خورده و آرشیو شده فیلمسازان استانی است.

وی تصریح کرد: آماده‌سازی بستر عرضه و نمایش آثار از جمله شرکت در جشنواره‌ها و پخش در رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی، انتظار خانواده سینمای قم از سازمان سینمایی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌رود.

منتظری اظهار داشت: در این ارتباط انجمن سینمای جوانان ایران و دفتر قم باید پاسخگوی فیلمسازان استان باشد و همین موضوع وظیفه خطیر این انجمن را سنگین‌تر می‌کند.

کارگردان فیلم کوتاه «هی سینما» با انتقاد از عملکرد دوره گذشته انجمن سینمای جوان در تعامل و حمایت از دفاتر و فیلمسازان و خانواده سینما در قم عنوان کرد: در دوره گذشته دفاتر انجمن‌ سینما در استان قم به برگزاری چند کلاس آموزش مبانی عمومی سینما بسنده می‌کرد و سالانه شماری پایان‌نامه آموزشی می‌ساخت و این مسئله در شان کلانشهر قم و پایتخت مذهبی کشور نیست.

وی با اشاره به نظر رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: جایگاه دولتی انجمن سینمای جوان در مدیریت سینمای بومی در کشور به عنوان حلقه وصل و نماینده استانی این سازمان در نظر گرفته شده است و مسئولین استانی نیز باید خود را موظف به حمایت مادی و معنوی از این نهاد بدانند تا شان و منزلت آن حفظ شود.

عضو ستاد برگزاری هفته‌های فیلم و عکس در قم با اشاره به وضعیت نامطلوب مکان انجمن سینمای جوان دفتر قم اظهار داشت: این نهاد هنوز از مکان مستقل و مناسبی برخوردار نیست و هر سال از یک ساختمان استیجاری به ساختمانی دیگر خانه به دوش است و هزینه کردن بودجه آموزشی و تولیدی در ردیف اجاره بهای ساختمانی موجب دلسرد شدن مدیران و هنرمندان انجمن سینما شده است.

وی سخنان اخیر حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص رسالت اصلی سینمای جوان را مورد توجه قرار داد و گفت: انجمن سینمای جوان باید مدعی و مکلف به حمایت همه جانبه از هنرمندان عرصه سینما و علاقه‌مندان به فیلمسازی باشد و در همین راستا از وظایف اصلی آن می‌توان به ایجاد انگیزه، امید و حمایت از خلاقیت جوانان علاقه‌مند به این عرصه اشاره کرد.

عضو انجمن سینمای جوانان دفتر قم تاکید کرد: توجه جدی به امور داخلی دفتر انجمن، برطرف کردن مشکلات ساختمان، تامین فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات تولید و تعامل با دستگاه‌های گوناگون با هدف بسیج امکانات استانی در راستای رشد و شکوفایی سینمای متعهد به دست می‌آید.

منتظری خاطرنشان کرد: فیلمسازان و خانواده سینما در قم امیدوارند با تغییر رویکرد در مدیریت کلان انجمن سینمای جوان، شاهد تغییر «لحن» و «ادبیات» متصدیان و همچنین تغییر «نگاه» به سینمای استانی باشیم و با اعتماد مدیران فرهنگی به توان و شایستگی جوانان فیلمساز این عرصه در آینده‌ای نزدیک تحولات چشمگیری در تولید و عرضه آثار فاخر سینمایی در قم شکل گیرد.

انتهای پیام/78005/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول