اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای خراسان:

مهلت جذب 10 میلیارد تومان اعتبار پنل‌های خورشیدی تا پایان سال است

معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: فرصت جذب 10 میلیارد تومان اعتبار پنل‌های خورشیدی تا پایان سال جاری است و در غیر این‌صورت تفاهمنامه در این زمینه فسخ می‌شود.

مهلت جذب 10 میلیارد تومان اعتبار پنل‌های خورشیدی تا پایان سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین محمودی ظهر امروز در نشست اعضای کمیسیون انرژی استان خراسان رضوی که در شرکت برق منطقه‌ای خراسان در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این نشست عملیاتی کردن نصب سلول‌های خورشیدی در ادارات و منازل مسکونی است.

وی با اشاره به اینکه با اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه به خراسان رضوی باید این اعتبارات را جذب کنیم، گفت: فرصت جذب این اعتبارات تا پایان سال جاری است، در غیر این‌صورت تفاهمنامه در این زمینه فسخ خواهد شد.

محمودی اضافه کرد: طبق بند 69 قانون بودجه، وزارت نیرو موظف است علاوه بر دریافت بهای برق به ازای هر کیلووات ساعت برق فروخته شده مبلغ 30 ریال به استثنای مشترکان خانگی و روستایی به عنوان عوارض اخذ کند.

وی افزود: طبق تفاهمنامه میان استانداری با شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی نصب پنل‌های خورشیدی در ساختمان‌های اداری، ساختمان‌های نهادهای عمومی و تأسیسات صنعت برق باید با اولویت پست‌های داخل شهر انجام شود.

محمودی تصریح کرد: نصب پنل‌های خورشیدی بر بام مشترکان خانگی، مساجد و مدارس و تأمین برق منازل روستایی در حوزه کاری شرکت‌های توزیع برق استان و مشهد خواهد بود.

معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای خراسان تصریح کرد: شرکت برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع تعدادی از دستگاه‌ها، مدارس و منازل را به شرکت توانیر و شرکت مادر تخصصی خود پیشنهاد داده‌ایم که آنها در قالب تفاهمنامه بخشی از ساختمان‌های اداری در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی را مشخص کرده‌اند.

وی گفت: همچنین با همه دستگاه‌هایی که برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی مشخص شده‌اند، مکاتبه خواهیم کرد و طرح و شیوه کار را اعلام می‌کنیم.

این مسئول افزود: به ازای نصب هر کیلووات سامانه خورشیدی شرکت توانیر از طریق شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیعی از محل منابع بند 69 مبلغ 55 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

محمودی تصریح کرد: ردیف پرداخت این مبلغ به این صورت است که این سامانه نصب و راه‌اندازی شده سپس این مبلغ پرداخت می‌شود.

وی افزود: طرح سامانه خورشیدی 5 کیلووات برای نصب در ادارات در فضای نزدیک به 40 مترمربع توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان طراحی شده و آماده است که به همه دستگاه‌ها اعلام می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: ادارات نیز می‌توانند از 6 شرکت تولیدکننده سلول‌های خورشیدی که تاکنون شناسایی شده است، برای نصب سلول‌های خورشیدی استفاده کنند.

معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای خراسان اضافه کرد: شرکت برق منطقه‌ای برای 44 سازمان و دستگاه اجرایی در استان که مشخص شده‌اند و در اولویت نصب این پنل‌ها هستند، طرح سامانه خورشیدی را از طریق نمابر و مستقیم ارسال می‌کند.

وی افزود:‌ دستگاه‌های منتخب حداکثر 30 روز فرصت دارند تا توسط سازندگان معتبر و مورد تأیید شرکت برق منطقه‌ای خراسان که شناسایی شده‌اند، طبق استانداردهای خاص اقدام به احداث کنند و بعد از نصب مبلغ 55 میلیون ریال به ازای هر کیلووات به آنان پرداخت می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه این نیروگاه‌ها به شبکه توزیع متصل می‌شوند، شرکت‌های منتخب برای خرید و نصب باید مجوز اتصال به نیروگاه را از شرکت‌های توزیع داشته باشند.

محمودی در خاتمه در خصوص ویژگی‌های این سامانه نیز گفت:‌ مالکیت تأسیسات منصوبه متعلق به متقاضی است و با توجه به اینکه هزینه برق مصرفی سامان‌های دولتی به قیمت تمام شده اخذ می‌شود، نصب این سامانه‌ها بخش قابل توجهی از هزینه‌های برق مصرفی دستگاه‌های اجرایی را نیز کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول