اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قم خبر داد

تحصیل 12 درصد دانشجویان قمی در مراکز آموزش علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قم گفت: در حال حاضر 12 درصد دانشجویان قمی در مراکز آموزش علمی کاربردی تحصیل می‌کنند که این درصد تا رسیدن به میزان مطلوب فاصله دارد.

تحصیل 12 درصد دانشجویان قمی در مراکز آموزش علمی کاربردی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی محرابی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از دانشجویان نمونه مرکز علمی کابردی دادگستری استان قم با گرامیداشت یاد و خاطر دانشجویانی که در مخالفت سفر نیکسون به ایران اعتراض کرده و شعار مرگ بر آمریکا را برای نخستین بار در کشور طنین‌انداز کردند، گفت: این دانشجویان شهید نماد عدالت‌خواهی، استکبار ستیزی و علم‌خواهی بودند.

وی تصریح کرد: انرژی هسته‌ای که امروز در دل دشمنان ترس افکنده است نتیجه تلاش و همت دانشجویان متعهد ایرانی است و در این راستا از خدا می‌خواهیم قوت و نیرویی مضاعف برای ادامه راه به این جوانان غیور بدهد.

رئیس دانشگاه علمی کابردی استان قم در ادامه به مذاکرات 1+5 در ژنو اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون زمانی است که دانشجویان باید با هوشیاری ضامن تصمیمات درستی در این زمینه باشند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «دشمن، دشمن است» تصریح کرد: سخنان اوباما رئیس جمهور آمریکا نشان از دشمنی دائمی آن‌ها با ایران دارد.

رئیس دانشگاه علمی کابردی استان قم خاطرنشان کرد: مسئولان با هوشیاری دشمن را در رسیدن به مقاصد ناشایست خود ناکام می‌گذارند و ملت نیز همواره با درایت از رهبر معظم انقلاب پشتیبانی می‌کنند.

محرابی به چشم‌انداز 20 ساله کشور در جذب دانشجویان به دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در این چشم‌انداز پیش‌بینی شده است که 70 درصد پذیرش دانشجویان در رشته‌های مهارتی و 30 درصد دانش‌محور باشد ولی در زمان کنونی نه تنها این مسئله تحقق نیافته بلکه عکس این مسئله رخ داده است.

وی به تبیین درصد دانشجویانی که در مراکز آموزش علمی کابردی تحصیل می‌کنند، پرداخت و گفت: هم‌اکنون 12 درصد دانشجویان قمی در مراکز علمی کاربردی تحصیل می‌کنند که تا رسیدن به مرز 70 درصد فاصله بسیاری دارد.

محرابی خاطرنشان کرد: توسعه کشور در گرو مهارت و فناوری است و باید بدانیم مدرک تحصیلی که امکان مهارت برای دارنده آن را فراهم نکند به جای حل کردن مشکلات جامعه، شرایط را دشوار و به بار مشکلات جامعه اضافه می‌کند.

انتهای پیام/78005/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول