اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اربعین حسینی در قم انجام می‌شود

پیاده‌روی عزاداران حسینی از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران

کاروان بزرگ عزاداران حسینی به منظور عرض تسلیت به ساحت مقدس امام عصر (عج) در روز اربعین، ضمن عزاداری و سینه‌زنی از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران را پیاده طی خواهند کرد.

پیاده‌روی عزاداران حسینی از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این تجمع و پیاده‌روی عظیم از ساعت 13:30 بعد از ظهر روز دوشنبه دوم دی‌ماه با شرکت انبوهی از هیئت‌های مذهبی، عزاداران حسینی و همچنین خدام مسجد مقدس جمکران از مقابل حرم حضرت معصومه (س) آغاز شده و راهپیمایان ضمن عزاداری و سینه‌زنی از مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت خواهند کرد و در هنگام غروب نماز مغرب و عشا را در این مسجد اقامه می‌کنند.

این تجمع عظیم که در سال‌های گذشته با شرکت خیل انبوهی از عزاداران و دوستداران اهل‌بیت (ع) در روز اربعین حسینی برگزار می‌شد، در سال‌جاری نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با شکوه بیشتری برگزار خواهد شد.

این حرکت معنوی بزرگ با هدف تعظیم شعائر الهی و احیای بیشتر یکی از سنت‌های برجسته حسینی برگزار می‌شود تا کسانی که نمی‌توانند طی این روزها در کربلا باشند از این فیض معنوی بهره‌مند شوند.

برخی نهادهای استان از جمله مسجد مقدس جمکران، استانداری قم، سپاه علی بن ابی طالب (ع)، شهرداری، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و ... در برگزاری این مراسم مشارکت دارند.

انتهای پیام/2258/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول