اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه گرمسار:

بیکاری منشأ مفاسد اجتماعی و اخلاقی شده است

استاد دانشگاه گرمسار گفت: بیکاری امروز منشأ مفاسد اجتماعی و اخلاقی شده و فرهنگ کار باید در جامعه ترویج یابد.

بیکاری منشأ مفاسد اجتماعی و اخلاقی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، زهره عظیمی عصر امروز در نشستی با حضور شماری از دانشگاهیان در گرمسار افزود: کتاب‎خوانی، مطالعه کتب مفید و سازنده، ورزش و پیاده‎روی و استفاده از طبیعت تفریحی سالم به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: مقابل تماشای فیلم‌های مبتذل و گوش‎ دادن به نوارهای غیرمجاز که تفریح به سبک غربی و بسیار ناپسند و دور از شأن مسلمان است، باید تفریحات سالم در جامعه ترویج شود.

عظیمی به طراحی لباس‌ها و معماری شهرها اشاره کرد و افزود: متأسفانه معماری شهرها از نظر اسلامی رعایت نشده است و طراحی لباس‌های نازیبا به سبک غربی رواج پیدا کرده است که این‎ها دور از شأن یک کشور اسلامی است.

این مشاور تربیت خانواده تصریح کرد: طراحی لباس‌ها با رنگ‌آمیزی شاد و قیمت مناسب می‌تواند نوعی تبلیغ در لباس‌های اسلامی باشد.

عظیمی با بیان اینکه دیدگاه اسلام در مورد سبک زندگی از نظر اقتصادی کسب درآمد حلال و صحیح مصرف کردن و اعتدال داشتن است، اظهار داشت: امروزه مصرف‌گرایی برای افراد افتخار شده و این به علت مقید نبودن و ضعف ایمان است.

استاد دانشگاه گرمسار گفت: فخرفروشی و تکبر سبب مصرف‌گرایی بیشتر شده است که خانواده‌ها با چشم و هم‎چشمی سبب مصرف بیش از اندازه می‌شوند و مال و ثروت خود را به رخ دیگران می‌کشند که این خود نوعی بیماری است.

عظیمی افزود: در حال حاضر با اهتمام و کوشش مسئولان سعی بر این است به کیفیت تولیدات داخلی توجه شود ولی با توجه به تورم و تحریم‌هایی که موجود بود متأسفانه تولیدکنندگان داخلی برای منفعت و سود بیشتر خود به کیفیت اهمیت ندادند.

وی گفت: اگر به کیفیت تولیدات داخلی اهمیت داده شود، سیر عظیمی از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول