اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شتاب صبا برای رسیدن به انتهای جدول

صبا روی نوار باخت/ استقلال ناجی مرفاوی می‌شود

تیم فوتبال صبای قم پس از پیروزی در مقابل راه آهن در هفته دهم لیگ برتر، نتوانسته در هشت مسابقه بعدی خود طعم شیرین برد را بچشد تا کاندیدای سقوط لقب بگیرد.

صبا روی نوار باخت/ استقلال ناجی مرفاوی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ صبای قم سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور را با مربیگری حاجی مایلی آغاز کرد اما نتایجی که صبا در نیم فصل نخست کسب کرد به هیچ وجه مورد رضایت هواداران و مسئولان این تیم قرار نگرفت تا عذر این مربی را بخواهند.

تیم صبا با هدایت مایلی‌کهن در نیم فصل نخست، با وجود گلزنی‌های رضا عنایتی بازیکن کهنه‌کار خود، نیمی از مسابقات را با باخت پشت سر گذاشت و تا رده 12 جدول سقوط کرد و در فاصله هفت امتیازی تیم قعرنشین مس قرار گرفت.

این نتایج سبب شد تا پس از پایان نیم فصل نخست مایلی‌کهن که با صبا قرارداد سفید امضا کرده بود به راحتی آب خوردن از تیم کنار گذاشته شده و حاشیه‌ها نیز از این تیم جدا شود.

البته شاید کارنامه مایلی‌کهن در سقوط تیم‌های لیگ برتری این نگرانی را در مدیران صبا به وجود آورد که سقوط تیم صبا نیز به کارنامه این مربی اضافه شود و از همین رو تصمیم به تعویض مایلی‌کهن در نیم فصل دوم لیگ سیزدهم گرفت.

حاشیه‌سازی‌های حاجی مایلی به ویژه پس از دیدار صبا و پرسپولیس در قم در کنار نتایج ضعیف سبب شد تا مسئولان صبا کسی را به قم بیاورند که حداقل از حاشیه‌ها به دور باشد.

اما از میان گزینه‌هایی که مطرح بود بالاخره با یک بازگشت به عقب، مربی فصل پیش صبا برای هدایت این تیم در نیم فصل دوم لیگ سیزدهم انتخاب شد البته مثل اینکه مسئولان صبا یادشان رفته بود که ما ضرب المثلی در زبان فارسی داریم که می‌گوید «آزموده را آزمودن خطاست».

به گفته مدیرعامل صبا یکی از معیارهای انتخاب عبدالصمد مرفاوی شناخت کامل او از تیم صبا بود البته کشوری نگفته چرا مرفاوی که شناخت کامل از صبا داشت را در پایان فصل گذشته از این تیم کنار گذاشت.

همچنین مدیرعامل صبا به این نکته اشاره نکرد که مرفاوی در 25 مسابقه فصل گذشته لیگ برتر هدایت تیم صبا را برعهده داشت و این تیم را به رتبه‌ای بهتر از دهمی جدول نرساند.

اما با برگزاری اردوی آمادگی تیم صبا در کیش و شُکی که به تیم وارد شده بود هواداران و علاقه‌مندان صبا امیدوار بودند صبا در نیم فصل دوم ضمن ارائه بازی‌های بهتر، نتایج دلخواه را کسب کند و حداقل در نیمه بالایی جدول 16 تیمی لیگ برتر قرار گیرد.

صبا در نخستین دیدار در نیم فصل دوم لیگ سیزدهم به میهمانی ملوان بندر انزلی رفت ولی در این دیدار نتیجه‌ای بهتر از باخت کسب نکرد تا آغازی برای ناکامی‌های مجدد صبا باشد.

یک هفته بعد صبا در خانه میزبان تیم بالای جدولی نفت تهران بود ولی چون نمی‌خواست این تیم را از جمع تیم‌های مدعی خارج کند با دو گل به میهمان خود باخت تا شکستی دیگر در کارنامه صبا ثبت شود.

مرفاوی در سومین دیداری که مربیگری تیم صبا را بر عهده داشت به اهواز رفت و امیدوار بود که با برد در این مسابقه فشارهایی که بر روی تیم صبا است را کاهش دهد اما بازی‌های نه چندان خوب صبا در کنار بدشانسی‌ها این تیم سبب شد که در این مسابقه نیز نتیجه را به تیم حریف واگذار کند و دست خالی از اهواز باز گردد.

تیم صبا سومین مسابقه خود را نیز با مربیگری مرفاوی با شکست پشت سرگذاشت تا چهار بازی پیاپی را باخته باشد و رکورددار باخت در لیگ ‌سیزدهم و کاندیدای جدی سقوط لقب بگیرد.

صبا پس از بردی که در هفته دهم در نیم فصل نخست در قم مقابل تیم راه‌آهن سورینت به دست آورد، نتوانسته در هشت مسابقه پایانی خود طعم شیرین برد را بچشد و چهار بازی آخر این تیم نیز با باخت همراه بوده است.

نوار باخت‌های متوالی صبا با حضور مایلی‌کهن از هفته پانزدهم لیگ در مقابل سایپا در کرج آغاز شد و پس از آن نیز با سرمربیگری مرفاوی به ملوان، نفت تهران و خوزستان باخت تا شناختی که مرفاوی از تیم صبا دارد تنها در باخت‌های این تیم جلوه‌گری کند.

مرفاوی باید این هفته تیمش را برای رویارویی با تیم محبوب خود یعنی آبی‌پوشان پایتخت آماده کند و آنچه در چنته دارد در این بازی خانگی رو کند تا با دست پر از این بازی خارج شود و گرنه باخت در مقابل یاران امیر قلعه‌نویی آن هم در خانه، معلوم نیست چه پیامد‌های سنگینی برای این مربی و تیم صبا داشته باشد.

گرچه استقلال هم که در رده چهارم جدول و در فاصله 4 امتیازی با صدر جدول و رقیب دیرینه خود یعنی پرسپولیس قرار دارد، با تمام توان به قم می‌آید تا با پیروزی در این دیدار خود را در کورس قهرمانی حفظ کند.

البته عدم پیروزی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در قم از زمانی که صبا به این شهر منتقل شده است می‌تواند اثر روانی مثبت برای مرفاوی و یارانش در این دیدار باشد تا با روحیه‌ای مضاعف و حمایت هواداران خود، گوشه چشمی به پیروزی در این مسابقه و برون‌رفت از بحران داشته باشند.

==============

گزارش از مهدی جعفری

==============

انتهای پیام/78010/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول