اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی خبر داد

رشد 35 درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی ایجاد راهبرد مشخص و پایدار صادراتی را لازمه توسعه تجارت دانست و گفت: در هشت ماهه امسال صادرات غیرنفتی استان 35 درصد رشد داشته است.

رشد 35 درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: توسعه صادرات غیرنفتی مسیر اصلی کاهش وابستگی درآمدهای ارزی کشور به فروش نفت خام است و توسعه آن می‌تواند آورده‌های جدیدی را برای کشور ایجاد کند.

وی افزود: سهم آذربایجان‌شرقی نیز در این توسعه ارزنده و تاثیرگذار است به طوری که در سال 91 این استان بیش از 1.52 میلیارد دلار به مقصد 85 کشور مختلف صادرات غیرنفتی داشته که بیانگر رشد 4 درصدی نسبت به سال 90 است همچنین این رشد در سال جاری نیز تداوم داشته است.

وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی تولیدات استان در سال 92 از رشد مثبت 35 درصدی برخوردار بوده است، افزود: این امر در حالی است که اغلب استان‌های بزرگ کشور از جمله اصفهان، خراسان و خوزستان کاهش چشمگیری در تولیدات صادراتی داشته‌اند.

عظمایی افزود: در هشت ماهه سال جاری وزن کالاهای صادراتی استان بیش از یک میلیون و 604 هزار تن بوده است و انواع کالا به ارزش 694 میلیون و 692 هزار و 917 دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است که این ارقام در مقایسه با سال قبل از لحاظ وزنی 78 درصد و از لحاظ ارزشی 29 درصد رشد داشته است.

وی یادآوری کرد: توسعه صادرات غیرنفتی و ورود صحیح به بازارهای جهانی، همچنین حفظ شرایط و ماندگاری در آن حاصل نمی‌شود مگر با ایجاد یک راهبرد مشخص و پایدار صادراتی و بایستی هر کدام از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر صادرات، همچنین اتحادیه‌ها و تشکل‌های صادراتی و سازمان‌های خدمات‌رسان تجاری از قبیل بانک‌ها، بیمه، حمل‌و‌نقل به‌وظایف خود به‌ خوبی عمل کنند و در جامعه نیز فرهنگ تولید بهترین کالا برای صادرات به وجود آید.

عظمایی اظهار کرد: کیفیت کالا، قیمت رقابتی مناسب تولیدات و جذب مشتری به‌واسطه بسته‌بندی مناسب و مدرن باعث افزایش صادرات غیرنفتی و رونق بازار داخلی خواهد شد.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول