اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مؤسسه آموزشی امام حسین (ع) مطرح کرد

اختصاص زنگ ویژه کتاب و کتابخوانی با هدف تعمیق فرهنگ مطالعه

معاون فرهنگی مؤسسه آموزشی امام حسین (ع) گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری با هدف تعمیق فرهنگ مطالعه بین دانش‌آموزان، زنگ ویژه کتاب و کتابخوانی در یکی از مدارس مشهد به صدا درآمد.

اختصاص زنگ ویژه کتاب و کتابخوانی با هدف تعمیق فرهنگ مطالعه

علی فرخزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مدت زیادی است که تشویق کودکان به مطالعه و کتابخوانی به عنوان یکی از اهداف و برنامه‌های کارشناسان مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا است که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند کتا‌بخوانی باید به یک عادت همیشگی میان مردم به ویژه جوانان تبدیل شود و در سبد کالای مصرفی خانواده سهم قابل قبولی پیدا کند.

معاون فرهنگی مؤسسه آموزشی امام حسین (ع) افزود: بر همین اساس برای نخستین بار تصمیم گرفتیم زنگی را در دبستان پسرانه شماره 4 امام حسین (ع) برای مطالعه و کتابخوانی برای تمام دانش‌آموزان و پرسنل مدرسه در نظر بگیریم که در این ساعت تمام کادر مدرسه با استفاده از کتب موجود در کتابخانه و در هر کلاس براساس تمایل خود به امر کتابخوانی به مطالعه بپردازند.

به گفته وی، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته روزهای شنبه هر هفته از ساعت 9:45 دقیقه تا 10:30 دقیقه به این امر اختصاص یافته است که در این ساعت تمام کادر اداری، آموزشی، معلمان و دانش‌آموزان ملزم به اخذ کتاب از کتابخانه مدرسه و کلاس در چارچوب مقررات کتابخانه‌ای و مطالعه آن در چارچوب شرایط  کتابخانه‌ها هستند.

فرخزاد یادآور شد: این طرح به صورت ابتکاری به اجرا درمی‌آید تا دانش‌آموزان از همان ابتدای تحصیل با کتاب و کتا‌بخوانی و فرهنگ آن آشنا شده و خو بگیرند.

وی تسهیل در فرآیند روانخوانی، کمک به قدرت تجزیه و تحلیل دانش‌آموزان، کسب تجربه، افزایش فرصت‌های آموزشی و تسهیل فرآیند یادگیری و یاددهی را از دیگر اهداف این طرح اعلام کرد.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول