اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پاکدشت تاکید کرد

ضرورت نظارت بر فروشگاه های مواد غذایی در مسیر تردد زائران امام رضا (ع)

فرماندارش شهرستان پاکدشت با تأکید در ارتقاء وضعیت سلامت و بهداشت شهرستان گفت: باید بر فروشگاه های مواد غذایی در مسیر تردد زائران امام رضا (ع) نظارت جدی داشت.

ضرورت نظارت بر فروشگاه های مواد غذایی در مسیر تردد زائران امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان پاکدشت، علیرضا قاسمی فرزاد در کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: آنچه در دین مبین اسلام مورد تاکید است دو موضوع امنیت و سلامت است که هر دو مقوله در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مطرح است، امنیت صرفا مسایل تدافعی و مقابله با دشمنان نیست. 

فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به بیوتروریسم و مشکلاتی که در چرخه تولید به‌وجود می‌آید، گفت: آلوده شدن آب شرب و یا مختل کردن کشاورزی مباحثی هستند که می‌توانند امنیت و سلامت  جامعه را با مشکل مواجه کنند و باید یا حساسیت خاصی به این موضوعات نگاه کنیم.

فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان پاکدشت که دروازه ورودی و خروجی استان تهران با شرق کشور است و تردد بی‌شمار زائران و مسافران مشهد مقدس گفت: باید نظارت بیشتری بر مراکز عرضه مواد غذایی و رستوران‌ها صورت گیرد و توصیه کرد که به‌غیر از گشت‌های شبکه بهداشت اکیپی از ادارات مربوطه شکل گیرد تا بحث بازدید  و نظارت از رستوران‌ها و فروشگاه‌ها و کارخانجات تولید کننده مواد غذایی با دقت بیشتر و به‌صورت ضابطه‌مند انجام شود.

قاسمی فرزاد ضمن تاکید بر نظارت مستمر و دقیق به آب‌های آلوده و عرضه مراکز غیر بهداشتی دام گفت: اگر این آب‌ها و دام‌های آلوده به چرخه کشاورزی و زندگی مردم وارد شود، مشکلات عدیده‌ای را ایجاد خواهد کرد که باید با حساسیت بیشتری به این موضوع نگاه کرد.

وی با تاکید بر ادارات صنعت و معدن و تجارت و شبکه بهداشت در ارتباط با نظارت و کنترل بیشتر بر روی کیفیت و عرصه نان گفت: قوت غالب مردم نان است و اگر سبوس گیری آن کنترل نشود بیماری‌هایی مانند دیابت، قلبی، عروقی و ... ایجاد می‌شود و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و باید گزارشات به‌صورت دقیق و منظم و با نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.

فرماندار شهرستان پاکدشت در پایان به لایروبی کانال‌های شهری و ارائه خدمات مناسب شهری و مبلمان شهری و زیبا سازی فضای شهرها مطالبی را ارائه کرد. 

این گزارش حاکی است، در ادامه این جلسه مصوبات جلسات قبل مورد بررسی قرار گرفت و گزارشاتی از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت و امنیت غذایی توسط مدیر شبکه بهداشت شهرستان و دیگر دستگاه‌ها ارائه شد.

انتهای پیام/2462/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول