اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد اخلاق حوزه علمیه نیشابور:

رواج بدحجابی چهره مذهبی نیشابور را تخریب می‌کند

استاد اخلاق حوزه علمیه نیشابور گفت: متأسفانه رواج بدحجابی و دیگر فتنه‌ها چهره مذهبی نیشابور را تخریب می‌کند.

رواج بدحجابی چهره مذهبی نیشابور را تخریب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام محمدحسن مهدویان ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهید رسول (محمدحسن) خلیلی از شهدای نیشابوری مدافع عتبات سوریه که در محل مهدیه نیشابور برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه رواج بدحجابی و دیگر فتنه‌ها چهره مذهبی نیشابور را تخریب می‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه نیشابور افزود: هنوز می‌شود از شهر این وطن پاک کسانی بلند ‌شوند و به‌ دنبال شهادت باشند و هنوز پرچم غیرت برقرار و راه شهادت باز است.

وی اظهار داشت: همگان باید امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه اعمال خود قرار دهند.

این روحانی با اشاره به زندگی چندساله خود در جوار حرم حضرت زینب (س) و میزبانی زائران آن حضرت از حجت‌الاسلام قرائتی نقل قول کرد: ایشان که همیشه واعظ خندانی است، می‌گریست و می‌گفت شما اینجا ما را تکریم کردید، اما اینجا اهل بیت(ع) را آزار دادند.

مهدویان با اشاره به اینکه چگونه باید زندگی کرد تا همراه شهدا شد و این موضوع خیلی مهم است، تصریح کرد: اولین راه آن این است که باید مثل شهدا در جنگ تحمیلی، اخلاص را رعایت کنید.

این واعظ مذهبی در بیان حالات شهید خلیلی به نقل از پدرش توضیح داد: این بزرگوار برای به شهادت رسیدن ازدواج نکرده بود و اهل ترک محرمات بود، در احترام پدر و مادر کم نگذاشت و عشق دفاع از حرم آل الله سبب شد راهی سوریه شود تا اینکه عروس شهادت به او رسید.

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: شهید محمدحسن (رسول) خلیلی که اصالتا نیشابوری است، مدافع حرم حضرت زینب (س) بود که عصر روز دوشنبه 27 آبان‌ماه در نزدیکی حرم حضرت رقیه(س) به دست وهابیون تکفیری به آرزوی دیرینه خود رسید.

سرهنگ پاسدار سیدعلی‌اکبر حسینی افزود: پیکر مطهر وی پس از انتقال به ایران و تشییع باشکوه در قطعه 53 بهشت زهرا(س) تهران به خاک سپرده شد.

همچنین در جلسه یادبود شهید، ائمه جمعه، جمعی از اعضای شورا‌های تأمین، شورای اداری و فرهنگ عمومی و مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور نیشابور حضور داشتند که قاریان و مداحان برجسته نیشابور به قرائت قرآن و ذکر مصائب اهل بیت(ع) پرداختند.

انتهای پیام/2202/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول