اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 24 ساعت گذشته صورت گرفت

امدادرسانی به 800 خودروی گرفتار در برف و کولاک در اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در 24 ساعت گذشته بیش از 800 دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک به ویژه در محورهای مواصلاتی کوهستانی و گردنه‌های الماس و صائین امدادرسانی شدند.

امدادرسانی به 800 خودروی گرفتار در برف و کولاک در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی صبح امروز در همایش باز‌آموزی امدادگران زمستانی در سرعین اظهار داشت: این دوره بازآموزی به مدت سه روز برگزار می‌شود و امدادگران شرکت‌کننده با جدیدترین روش‌ها و شیوه‌های امداد و نجات کوهستان و کمک به هموطنان به شکل‌های مدرن آشنا می‌‌شوند.

وی تصریح کرد: همه ساله شاهد برگزاری دوره‌های بازآموزی و بازبینی آموزش‌های امداد و نجات هستیم که برای گروه‌های تخصصی برگزار می‌شود و این بار 300 امدادگر جاده‌ای که در طرح زمستانی امسال در 19 پایگاه ثابت و سیار و موقت هلال احمر بکارگیری شده‌اند، در این دوره‌ها حضور یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل یادآور شد: در این دوره‌های بازآموزی که به شکل عملی و تئوری برگزار می‌شود از اساتید برجسته دعوت کردیم تا در این دوره‌ها شرکت کرده و زمینه فراگیری آموزش‌های مستمر برای آنها فراهم آید.

غیبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با بارش سنگین برف امدادرسانی با جدیت ادامه دارد، افزود: در 24 ساعت گذشته بیش از 800 دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک اکثراً در محورهای مواصلاتی کوهستانی و گردنه‌های الماس و صائین امدادرسانی شده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: در این مدت 2 هزار و 900 نفر امدادرسانی شدند و بیش از 250 نفر نیز اسکان موقت داده ‌شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از توزیع 400 قوطی کنسرو، بیش از 4 هزار قرص نان و 35 کیلوگرم خرما در بین افراد گرفتار در برف و کولاک با هدف تغذیه مناسب خبر داد و افزود: امدادگران ما با کمک 50 دستگاه خودروی کمک‌دار به یاری این هموطنان شتافتند و آنها را از مشکلات پیش آمده رهایی داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غیبی در پایان سخنان خود بیان داشت: امدادگران ما همچنین به بیش از 150 خودرو در بستن زنجیر‌چرخ و مهیا کردن سایر تجهیزات زمستانی کمک کردند تا آنها به راحتی بتوانند به تردد خود ادامه دهند.

انتهای پیام/62001/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول