اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بهزیستی

همایش اطلاع‎رسانی ایدز و پیشگیری از آن در دامغان برپا شد

همایش اطلاع‎رسانی ایدز و پیشگیری از آن به همت بهزیستی در دامغان برپا شد.

همایش اطلاع‎رسانی ایدز و پیشگیری از آن در دامغان برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، با همکاری اداره بهزیستی و مرکز بهداشت، همایش اطلاع‎رسانی ایدز و راه‎های پیشگیری از آن با حضور 30 نفر از مددجویان و کارکنان در سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان دامغان برگزار شد.

در این مراسم، علی محمدی کارشناس ایدز در رابطه با بیماری ایدز و راه‎های انتقال و جلوگیری از این بیماری مطالبی را بیان کرد.

این کارشناس مرکز بهداشت با بیان اینکه این بیماری توسط ویروسی به نام اچ‎آی‎وی به بدن انسان منتقل می‎شود، افزود: با ورود این ویروس به بدن، به تدریج قدرت دفاعی بدن تضعیف شده، به طوری که فرد به انواع عفونت‎ها و سرطان‎ها مبتلا و در نهایت به مرگ منجر می‎شود.

وی تماس جنسی با فرد مبتلا بدون استفاده از وسایل پیشگیری، استفاده مشترک از وسایل تزریق و یا سایر ابزار تیز و برنده مثل تیغ و سوزن خالکوبی، انتقال خون و فرآورده‎های خونی آلوده و از مادر مبتلا به نوزاد در طی حاملگی، زایمان و شیردهی را از راه‎های انتقال این بیماری به بدن انسان دانست.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر درمان قطعی برای از بین بردن این ویروس وجود ندارد، خاطر نشان کرد: درمان‎های موجود می‎تواند طول عمر بیمار را افزایش داده و کیفیت زندگی را بهتر کند.

وی خویشتن‎داری در زمان تجرد، وفاداری به همسر، پرهیز از مصرف مواد مخدر یا محرک، خودداری از مصرف تزریقی مواد مخدر، عدم استفاده از وسایل تیز مثل تیغ اصلاح، سوزن خالکوبی و وسایل تزریقی را از راه‎هایی دانست که می‎تواند فرد را برابر ابتلا به اچ‎آی‎وی محافظت کند.

انتهای پیام/2249/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول