اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از 11 ساعت عملیات بی‌وقفه امدادی

عاقبت برف و کولاک شدید تسلیم اراده نجاتگران شد

بعد از 11 ساعت عملیات بی‌وقفه امدادی عاقبت برف و کولاک شدید تسلیم اراده نجاتگران هلال احمر شد و خانمی که دچار سوختگی شده بود از روستای چهاربرود عجب‌شیر نجات داده شد.

عاقبت برف و کولاک شدید تسلیم اراده نجاتگران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، از نخستین ساعت دیروز گزارشی مبنی بر سوختگی شدید خانمی در روستای چهاربرود از توابع شهرستان عجب‌شیر و وضعیت نامساعد مادر بارداری در همان روستا نجاتگران را به تکاپو واداشته بود.

از روستای چهاربرود صبح با فرمانداری عجب شیر تماس گرفته و درخواست کمک می‌کنند که به علت بارش سنگین برف و مسدود شدن راه روستای چهاربرود، بلافاصله فرماندار عجب‌شیر با جمعیت هلال احمر استان تماس گرفته و به جهت اهمیت موضوع درخواست اعزام بالگرد امداد می‌کند.

برابر هماهنگی به عمل آمده با تیم امداد هوایی، بالگرد جمعیت هلال احمر، تبریز را به مقصد عجب شیر ترک می‌کند، بعد از مدتی بالگرد امداد به منطقه رسیده ولی به علت وضعیت نامساعد امکان فرود و نشستن بالگرد میسر نمی‌شد در نهایت بالگرد مجبور به بازگشت به تبریز می‌شود.

در این حال امدادگران چهار شهرستان عجب‌شیر، بناب، تبریز و آذرشهر با بهره‌گیری از چندین دستگاه خودروی کمک‌دار و خودروی عملیاتی آرگو که به راحتی توان حرکت در برف و کولاک را دارد به طرف روستای چهار برود اعزام می‌شوند.

عظیم نظری رئیس جمعیت هلال‌احمر آذرشهر در تشریح عملیات انجام یافته گفت: بعد از طی مسافت طولانی در برف وکولاک شدید،دیگر خودروهای کمک‌دار هم قادر به حرکت نبودند که در اینجا نجاتگران با بهره‌گیری از خودروی امدادی آرگو خود را به روستای چهار برود می‌رسانند و خانم سوخته و مادر باردار را سوار آرگو کرده و حرکت می‌کنند.

وی افزود: با توجه بهبودی نسبی مادر باردار انتقال وی به امروز موکول شده در نهایت نجاتگران خانمی را که در اثر آتش‌سوزی دچار سوختگی شدید شده بود با آرگو به نزدیکی خودروهای هلال احمر انتقال داده و از آنجا با آمبولانس بلافاصله به بیمارستان آذرشهر منتقل می‌کنند در نهایت این عملیات ساعت 23 شب پایان می‌یابد.

انتهای پیام/60002/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول